Spoed: Gezocht 24V dynamo
Spoed: Gezocht 24V dynamo
Ik weet dat het eigenlijk op de vraag en aanbod pagina geplaatst dient te worden maar dit word meer gelezen.
Mijn 24V 90A dynamo (109 ex-leger) is uit zijn lagers gelopen en dus ben ik op zoek naar een andere.
Wie heeft er nog een nieuwe of goede gebruikte 24V dynamo?
Reaktie graag per email of op mijn mobiele nummer 06-22500331
Mijn 24V 90A dynamo (109 ex-leger) is uit zijn lagers gelopen en dus ben ik op zoek naar een andere.
Wie heeft er nog een nieuwe of goede gebruikte 24V dynamo?
Reaktie graag per email of op mijn mobiele nummer 06-22500331
Re: Spoed: Gezocht 24V dynamo
Victor,
Zijn alleen de lagers versleten ?
Of is er meer beschadigd geraakt ?
De lagers zijn namelijk prima zelf te vervangen.
Succes
Zijn alleen de lagers versleten ?
Of is er meer beschadigd geraakt ?
De lagers zijn namelijk prima zelf te vervangen.
Succes
He Victor misschien een vrachtwagendynamo? had ooit gelezen dat dat ook kon ja en anders het adres waar je je ambu gekocht hebt
gr Gheert
gr Gheert
Victor, ik heb nog een 24V dynamo die uit een Engelse LW komt
Aan sluiting is anders dan die van een een Nederlandse LR, maar misschien kun je er iets mee.
Vrienden prijsje....
gr Eric metselaar
06-53664183
Aan sluiting is anders dan die van een een Nederlandse LR, maar misschien kun je er iets mee.
Vrienden prijsje....
gr Eric metselaar
06-53664183
Ondertussen ben ik voorzien van een ´leen´ dynamo, kan nu dus in alle rust op zoek naar een nieuwe.
Tevens ga ik proberen de oude te reviseren, afgelopen week klonk het alsof de lagers er aan het uitlopen waren.
Nu kan ik de as nog maar 6 omwentelingen ronddraaien waarna deze vast gaat zitten.
Morgen eerst de poelie overzetten (ik heb op mijn ambulance een dubbele poelie op de dynamo i.v.m. de plaats van de vacuumpomp), en dan inbouwen.
Ook kijken wat de oorzaak van de storing in de oude is.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
Tevens ga ik proberen de oude te reviseren, afgelopen week klonk het alsof de lagers er aan het uitlopen waren.
Nu kan ik de as nog maar 6 omwentelingen ronddraaien waarna deze vast gaat zitten.
Morgen eerst de poelie overzetten (ik heb op mijn ambulance een dubbele poelie op de dynamo i.v.m. de plaats van de vacuumpomp), en dan inbouwen.
Ook kijken wat de oorzaak van de storing in de oude is.
Groeten, Victor Rutten
Vanmiddag een andere dynamo (op leen basis) in mijn ambulance gemonteerd, alles werkt weer.
De oude dynamo open gemaakt, de kooi van het voorste lager was helemaal verdwenen, de rollen lagen los tussen de metaal splinters, alles schoongemaakt en bij de dynamoboer maar nieuwe lagers en keerring besteld.
Groeten, Victor Rutten
De oude dynamo open gemaakt, de kooi van het voorste lager was helemaal verdwenen, de rollen lagen los tussen de metaal splinters, alles schoongemaakt en bij de dynamoboer maar nieuwe lagers en keerring besteld.
Groeten, Victor Rutten