ruis in mijn 27 mc

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
arjan vn tiel

ruis in mijn 27 mc

Bericht door arjan vn tiel »

hoi prikkers

heb vrijdag een 27 mc in mijn lr gebouwd.
nu heb ik het volgende probleem
mijn uitgaand singaal ruist is slecht te verstaan.
dit is alleen als mijn motor loopt.
als ik de motor uit zet is het duidelijk.
mijn ontvangst is ook goed geen enkel motor storing.
hoe kan ik dit probleem simpel en zonder moeilijke elektro termen oplossen.

SIII 109 1980 BENZINE

gr. arjan
robb

Re: ruis in mijn 27 mc

Bericht door robb »

geen flauw idee !!!
Waar staat je antenne en heb je de onderkant van het materiaal waarop je antenne geplaatst is kaal gemaakt zodat de antenne goed massa met het chassis kan maken ?????
Sjoerd 109 2a

Bericht door Sjoerd 109 2a »

Waarschijnlijk stoort de ontsteking van de auto op je bak. Gewoon een goede ontstorings unit ertussen plaatsen en probleem opgelost, nog geen 10 eurie bij brezan of profile, let wel als je een booster gebruikt moet deze ook achter de ontstorings unit. Als je dit doet moet je rekening houden met het totale opgenomen vermogen, dat mag niet groter zijn dan het maximale vermogen van je ontstorings module.

PS als je bijvoorbeeld een iets oudere premier 1000cb hebt, die willen van zichzelf graag brommen daar doe je niets aan zit in de electronica, een goede bak is wel handig, president is helemaal top bv de Johnson.

Groetjes Sjoerd.
defender110

Heb ik ook !

Bericht door defender110 »

Ik heb ook ruis in mijn 27MC. Ook bij mij komt de voeding rechtstreeks van de accu. Dit is echter nooit een probleem geweest.

Ook heb ik laatst de kabels van mijn lier verplaatst en vervengen. Maar de antennekabel loopt aan de andere kant van de motorruimte als de lierkabels. Dat mag ook niet het probleem zijn.

Verder is mijn bullbar waar de antenne op zit pas opnieuw gepoedercoat. Dus een aardfout in de antenne is de meest waarschijnlijke oorzaak.

Ik heb overigens nog niet gemeten of de dynamo o.i.d. storing zou kunnen veroorzaken, dat ga ik vanavond even proberen.

Ik houd je op de hoogte.

Marco
arjan van tiel

Bericht door arjan van tiel »

o.k.
uit deze reactie,s kan ik alleen maar uit halen dat ik mijn aarde moet controleren of een extra draadje moet aanleggen.

alle andere dingen zoals langs andere kabels of andere bronnen kan niet om dat mijn 27 mc tussen mijn stoelen staat en de antenne kabel meteen naar achter loopt en niets tegen komt.

of de storing moet door de voeding komen
maar dan moet mijn onvangst signaal ook storen.

gr arjan
SIII 10 1980 benzine
Plaats reactie