100" Land Rover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart74

100" Land Rover

Bericht door Bart74 »

Zoals in het programma a 4x4 is born zou ik ook graag een 100 inch Defender willen maken. In mijn geval het liefst een oldtimer.

Heb ik toch enkele vragen:

1- Heeft iemand tekeningen/afmetingen van het chassis?
2- Wie in Nederland (behalve Simon v/d Velde) heeft zoiets?
3- Hoe legaal is het? 2/3 moet oud zijn voor oldtimer.. maar mag je een andere body op je auto zetten?

Bart
Hans de Ruiter 110 STAWAG '84

Re: 100" Land Rover

Bericht door Hans de Ruiter 110 STAWAG '84 »

Een defender van 25 jaar oud kan sowieso niet. Je zou natuurlijk een 109 in kunnen korten tot 100 inch. Als je 2/3 oud moet houden zou ik kiezen voor het inkorten van chassis en body. Je kunt er dan een nieuwere/sterkere motor in stoppen. Of het hele zaakje door de RDW komt? Geen idee. Waarschijnlijk ben je je typegoedkeuring kwijt en moet de hele auto opnieuw gekeurd. Volgens mij krijg dan ook een nieuwe eerste datum van toelating en kan je weer 25 jar wachten op belastingvrij.

Met groet, Hans
Bart74

Bericht door Bart74 »

ohja.. ik wil een oldtimer Range Rover als basis nemen.

Bart
Erik H

Bericht door Erik H »

geloof dat het chassis van een oldtimer range rover al 100" is.

staat nog één te koop op markt plaats

[marktplaats.nl]

is al bijna klaar, maar moet nog worden afgebouwt.
heb er zelf ook aan zitten denken, maar is voor mij nu nog te duur omdat ik steeds voor meerdere maanden op zee zit

Gr Erik Hof
jarne

Bericht door jarne »

Hoi,
heeft het zwitserse leger geen 100" in gebruik gehad ? dat waren/zijn volgens mij defenders met 2.5 diesels zonder turbo.
Ze hebben daar vast wel iets van domeinen net als hier.
Het staat ergens in een van die engelse magazines.
( correct me if i'm wrong )
Weet iemand Meer?
menno SIII&Stageone

Bericht door menno SIII&Stageone »

stijn schrober had volgens mij al een keer hier iets over gezegt en hij had zich er ook iets in verdiept
gr menno
menno SIII&Stageone

Bericht door menno SIII&Stageone »

sorry stijn

SCHOBER dus zonder R
Huub Penings

Bericht door Huub Penings »

Daarmee kan het wel, je moet echter ook het schutbord in stand houden en dan de body van een 110 (bak inkorten) of 90 (bak verlengen) gebruiken.

Is al eerder gedaan dus ga vooral je gang.

Huub
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Een eerder gevoerde discussie:

[www.prikpagina.nl]

Succes, Jan Schober
Frank

Bericht door Frank »

zoek eens op b.v. ebay.co.uk, daar staat een hele rij 100" defenders (of series) met een RR chassis heb je een voorbeeld, aangezien je 2/3 oud houd moet het niet zo'n probleem zijn bij de rdw. ikzelf zou zorgen dat je een nl kenteken hebt (waar vind je die??????????) en vervolgens gewoon de opbouw wisselen, en niet meer naar de rdw gaan.

groet Frank
Plaats reactie