Brandstof meter kapot?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Franseslag

Brandstof meter kapot?

Bericht door Franseslag »

Hallo iedereen,
Omdat dit altijd goede ideeen oplevert, mijn probleem.
Sinds enkele dagen valt mijn brandstofmeter regelmatig naar nul en nu komt hij helemaal niet meer omhoog. Ook het oranje lichtje gaat aan.
O ja, het betreft een Disco diesel van 1998 (TDi)
Ik heb de kabels op de tank los gemaakt en schoongemaakt en weer vastgezet, helpt niets. Ook het dashboard heb ik losgemaakt en de stekkers los en vast gemaakt, om slechte contacten op te sporen, dit alles levert nog niks.
Verder werkt alles op het dashboard, dus het kan m.i. geen zekering zijn, want er is maar een zekering voor "instruments", waar de brandstofmeter ook onder valt.
Heeft iemand nog tips, is de vlotter wellicht kapot gegaan, of heb ik meer kans dat de meter in het dashboard kapot is?
Oja, de tank zit nog ruim half vol, dus daar ligt het niet aan
Alle tips zijn welkom,
Groetjes,
Henk
Rangie (Ron)

Re: Brandstof meter kapot?

Bericht door Rangie (Ron) »

Ja, de vlotter is stuk.
Dit komt regelmatig voor bij de TDI's ik heb het ook al met de Disco gehad, bij Ter Horst een andere gehaald.
Het is zeer eenvoudig te vervangen.

Groeten Rangie
Franseslag

Bericht door Franseslag »

Hallo Ron,
Ter Horst is een beetje ver naar het noordenvoor mij, maar wellicht vind ik in de buurt van Eindhoven / Nijmegen ook wel ergens zo'n ding.
Bedankt voor de tip, wie zo een vlotter heeft/weet, laat je svp horen.
mvg
Henk
Danny van Leeuwen

Bericht door Danny van Leeuwen »

Mark Jansen, Oisterwijk ?
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Haal de vlotter eruit en meet hem even door. Tenslotte is het gewoon een variabele weerstand, die mee gaat met de uitslag.
Andries
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Bel Jansen used LaRo parts even die stuurt ook per post, hoef je niet eens de deur uit! voor 1600 uur gebeld, de volgende dag in huis. (bij Mark Jansen in ieder geval)

groeten Rangie RR 4 0 EFI / Disco 2.5 TDI (nog steeds te koop)
Plaats reactie