zwarte rook???
zwarte rook???
Goedemorgen,
Ik heb het idee dat Rudolf iets minder kracht krijgt, in de 4 duurt het allemaal langer. Ik heb het idee sinds ik een vacuumpompje heb dat de rook allemaal iets zwarter is geworden. Kan het zijn dat ik de dieselpomp is later/vroeger moet zetten?? In december zijn er nieuwe verstuivers ingekomen, ook hebben ze aan de dieselpomp zitten draaien maar dat leverde geen succes op (misschien dat hij nu dus niet helemaal goed staat??). Wie o wie heeft er een tip voor mij
Groeten Martijn ten Broeke
"Rudolf" 109 D 1983
Ik heb het idee dat Rudolf iets minder kracht krijgt, in de 4 duurt het allemaal langer. Ik heb het idee sinds ik een vacuumpompje heb dat de rook allemaal iets zwarter is geworden. Kan het zijn dat ik de dieselpomp is later/vroeger moet zetten?? In december zijn er nieuwe verstuivers ingekomen, ook hebben ze aan de dieselpomp zitten draaien maar dat leverde geen succes op (misschien dat hij nu dus niet helemaal goed staat??). Wie o wie heeft er een tip voor mij
"Rudolf" 109 D 1983
Re: zwarte rook???
Martijn,
Zou idd eerst eens beginnen met te kijken of je branstof pomp wel op tijd staat...........
Is dit niet het geval................tja dan zijn er weer talloze mogelijkheden
En wat gebeurt er als je die vacuumpomp er nou eens af gooit. Doet hij het dan beter of slechter. Volgens mij is het zo dat hij ook zwart gaat roken als de pomp te vroeg staat, maar misschien kan Aad Koene hier wat meer (en zinnigs) over zeggen
Hoor het wel
Gr Erik Hof
Zou idd eerst eens beginnen met te kijken of je branstof pomp wel op tijd staat...........
Is dit niet het geval................tja dan zijn er weer talloze mogelijkheden
En wat gebeurt er als je die vacuumpomp er nou eens af gooit. Doet hij het dan beter of slechter. Volgens mij is het zo dat hij ook zwart gaat roken als de pomp te vroeg staat, maar misschien kan Aad Koene hier wat meer (en zinnigs) over zeggen
Hoor het wel
Gr Erik Hof
Sorry mijn broertje heeft er ook achter gezeten maar dan op een ander prikbord
Gr Erik H
Gr Erik H
Draai de verstuivers er weer eens uit, en kijk of er specifiek 1 anders is dan de andere, zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan de betreffende cilinder, zo nee, dan zou ik ook naar het brandstof systeem gaan kijken.
Volgens mij gaat een motor niet roken van een vacuum pomp.
Groeten Jan Schober
Volgens mij gaat een motor niet roken van een vacuum pomp.
Groeten Jan Schober
Ik bedoel de brandstofpomp, misschien dat het lijkt dat hij meer rookt na dat er een vaccuumpompje op zit(hij krijgt nu meer lucht omdat de klep uit de inlaat is), hij rookt wel minder blauw!!
Welke kant moet je de brandstofpomp op draaien tegen zwarte rook???
"Rudolf" 109 D 1983
Welke kant moet je de brandstofpomp op draaien tegen zwarte rook???
"Rudolf" 109 D 1983
zwart roken is teveel aan brandstof
of
een te weinig aan lucht.
is er iets veranderd aan de lucht inlaat?
door inspuiting op een verkeerd moment kan het ook zijn
dat teveel weer de cilinder uitspoelt en dus zwart rookt.
velemogelijkheden.
gr,
roland(rover)
of
een te weinig aan lucht.
is er iets veranderd aan de lucht inlaat?
door inspuiting op een verkeerd moment kan het ook zijn
dat teveel weer de cilinder uitspoelt en dus zwart rookt.
velemogelijkheden.
gr,
roland(rover)
Hij heeft juist meer lucht gekregen doordat de klep voor het vacuum van de remmen eruit is!!
De mijne kan sinds de montage van een vaccuumpomp een mooi blauw rookgordijn creeeren tot op heden nog geen oplossing voor gevonden.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
toch maar eens goed naar de afstelling, op 13grade en niet 14 zo als bij mij. hij loop goed op 14 maar op 13 geen rookgordijn meer.
jo
jo