Vaccuumpomp geplaatst, geen verschil in remmen?
Vaccuumpomp geplaatst, geen verschil in remmen?
Vandaag lekker gesleuteld en mijn vaccuumpomp geinstalleerd, maar er is geen verschil in remmen, het lijkt zelfs minder te remmen nu. Alles zit 100% goed aangesloten, dus denk ik dat het alleen maar mijn rembekrachter zelf kan zijn, kan dat?
Re: Vaccuumpomp geplaatst, geen verschil in remmen?
Dat kan, met een lekke servo lijkt het of het remmen juist minder wordt als je een vacuumpomp hebt (minder volume).
Kijk wel eerst goed of de slang tussen de servo en de pomp goed afsluiten.
De vacuumtank kan vervallen.
Voor de servo zijn revisiesets in de handel, de terugslagklep zit hier meestal niet bij en moet dan los besteld worden.
Als het membraan van de servo lek blijkt te zijn is een nieuwe servo nodig, niet goedkoop maar op remdelen bespaar je niet.
Dennis B.
Kijk wel eerst goed of de slang tussen de servo en de pomp goed afsluiten.
De vacuumtank kan vervallen.
Voor de servo zijn revisiesets in de handel, de terugslagklep zit hier meestal niet bij en moet dan los besteld worden.
Als het membraan van de servo lek blijkt te zijn is een nieuwe servo nodig, niet goedkoop maar op remdelen bespaar je niet.
Dennis B.
Ok effe voor de duidelijkheid de servo is toch de bekrachtiger?
De slangen lekken niet en je hoort het pompje goed werken, is ook een nieuwe
De slangen lekken niet en je hoort het pompje goed werken, is ook een nieuwe
Misschien dat je vaccuum altijd al ok was?
Ik vond het verschil namelijk ook niet zo heel groot.
Het enige wat ik wel merkte is dat het lampje nooit meer brand.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ik vond het verschil namelijk ook niet zo heel groot.
Het enige wat ik wel merkte is dat het lampje nooit meer brand.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dan zou het de servo (bekrachtiger) kunnen zijn.
Dennis B.
Dennis B.
Moet haast wel, want andere LR owners merkten echt een heel erg groot verschil, lijkt bij mij zelfs slechter te remmen, dat ik dieper mijn pedaal moet in trappen, heb ik weer iets te doen, haha
mijn vaccuumpomp werkt wel goed zelfs zo goed dat er 80% meer remmen heb. Of vroeger moest ik met twee voeten op het rempendaal staan en dan had ik nog geen blokerende remmen, nu met de dikketeen gebeurd dat al. trek zwarte stepen op de weg. en dat door het vaccuum deel van de inlaat weg te halen en er een 12v pompje voor in de plaats.
jo fo
jo fo
Ik heb zelf sinds ruim een jaar ook een electrische Volvo vacuumpomp in de 88" S3.
Het idee had ik van jou (Jo) overgenomen. Bij mij leek het in het begin ook slechter te zijn geworden, maar dat kwam dus door een lekke servo. Na het plaatsen van een nieuwe Lucas servo ging er een wereld voor mij open. Zoals Jo schrijft, heb je zodra je het pedaal lichtjes intrapt de striemen van de gordel in je schouders staan.
Belangrijk is daarna dat je de remmen goed schoon houdt want door de aanzienlijk beter remwerking vervuilt het ook sneller.
Ik denk dat dit resultaat ook met een snaaraangedreven pomp te behalen is.
Dennis B.
Het idee had ik van jou (Jo) overgenomen. Bij mij leek het in het begin ook slechter te zijn geworden, maar dat kwam dus door een lekke servo. Na het plaatsen van een nieuwe Lucas servo ging er een wereld voor mij open. Zoals Jo schrijft, heb je zodra je het pedaal lichtjes intrapt de striemen van de gordel in je schouders staan.
Belangrijk is daarna dat je de remmen goed schoon houdt want door de aanzienlijk beter remwerking vervuilt het ook sneller.
Ik denk dat dit resultaat ook met een snaaraangedreven pomp te behalen is.
Dennis B.
Ik heb zelf enige weken geleden zo'n vacuumpompje ingebouwd welke door de v-snaar wordt aangedreven. Dit betekende een wereld van verschil, het leek wel of de remkracht ver5voudigd is. met als gevolg dat de wagen bij her remmen met strepen trekken tot stilstand komt. Mochten de remmen niet goed afgesteld zijn , dan kan het zijn dat deze in een keer naar rechts of links wil. Voor de aanpassing heb ik dit nooit gemerkt, wat bleek aan eenkant zat er een remcillinder vast en de andere functioneerde niet meer goed dus toch maar vervangen.