Hallo allemaal,
Wie kan mij helpen?
Ik wil mijn Defender 110 stationwagon uit Duitsland (jaartal 2000) op Nederlands kenteken zetten en heb daarvoor een CVO (Certificaat van Overeenstemming) nodig.
Is er onder jullie iemand die mij daar aan zou kunnen helpen?
Ik ben vast niet de eerste die een 110 wil invoeren
Marius,
ik heb toevallig vandaag mijn one ten ingevoerd (vanuit Engeland). Je CVO zou je moeten krijgen van de eerdere eigenaar die het voertuig vrijgeeft en zou dat moeten aanvragen bij de Gemeente denk ik.
Een CVO (conformiteitsverklaring) hoort specifiek bij jouw auto en vermeld bijvoorbeeld het chassisnummer. De vorige eigenaar heeft 'm......
Als je echter over kopieen van het oude kenteken beschikt, dan dient de RDW een Nederlands kenteken af te geven en mag de auto slechts een veiligheids- en milieukeuring ondergaan conform de nieuwe regelgeving per 1 juli.
Hoi Marco,
Weet jij waar deze nieuwe regelgeving op papier staat?
Ik dacht dat een CVO een typegoedkeuring is die onafhankelijk is van je chassis nummer maar gekoppeld aan het soort voertuig.
Marius
Een CVO hoort bij de auto en zou bij de verkoop ook bij de auto meegeleverd moeten zijn. Als dit niet zo is kun je een duplicaat bij de fabrikant of importeur kunnen opvragen. Reken op zo'n € 100,- voor dit certificaat en de nodige tijd voordat je hem in huis hebt. Voor de zekerheid kun je bij de RDW informeren of je dit certificaat daadwerkelijk nodig hebt bij de import vanuit een EU land. Doe dit bij voorkeur via E-mail om een bevestiging op papier te hebben. Mocht je toch geen CVO nodig hebben, neem deze E-mail dan mee voor het geval dat de keurmeester er anders over denkt.