Kosten ombouw grijs
Kosten ombouw grijs
Prikkers,
weet iemand wat 't (globaal) kost om een 110 om te bouwen van geel naar grijs kenteken?
gr.
TET
weet iemand wat 't (globaal) kost om een 110 om te bouwen van geel naar grijs kenteken?
gr.
TET
Re: Kosten ombouw grijs
geel NAAR grijs???
leest jij geen kranten ofzo
hoe duur is het bouwen van een tussenschotje en het fatsoenlijk blinderen van zijramen.
succes,
Yuri
SIII 109D
leest jij geen kranten ofzo

hoe duur is het bouwen van een tussenschotje en het fatsoenlijk blinderen van zijramen.
succes,
Yuri
SIII 109D
Haha..... Zalm is ons toch goed gezind..... en als 't echt niet anders kan heb ik ook nog een bedrijf met BTW nummer achter de hand..... haha
zonder dolle, waar zou ik dat kunnen laten doen? En moet daarna de RDW er ook nog naar kijken neem ik aan..?Yuri schreef:
zonder dolle, waar zou ik dat kunnen laten doen? En moet daarna de RDW er ook nog naar kijken neem ik aan..?Yuri schreef:
Hoi,
Je hebt twee mogelijkheden met een 110 (voor zover ik weet natuurlijk)
in het kort
1) Met Laag tussenschot (30 cm boven laadvloer) maar met verhoogd dak (5cm)
2) Met volledig tussenschot (mag met raam) en dan geen verhoogd dak
In beide gevallen zullen de achterramen en safariraampjes geblindeerd moeten worden (ramen schilderen is niet toegestaan)
Ik heb voor optie 1 gekozen,
poly dakje kost 300 - 400 euro
ramen vervangen door zwart plaat materiaal (fyber?) prijs ??
laadvloer schot wit meubelplaat
Totaal 1500,- bij aanschaf van de auto (dus materiaal + arbeids loon garage)
Zelf doen is altijd goedkoper maar als je er de tijd (en kennis) niet voor hebt...
Wouter
Je hebt twee mogelijkheden met een 110 (voor zover ik weet natuurlijk)
in het kort
1) Met Laag tussenschot (30 cm boven laadvloer) maar met verhoogd dak (5cm)
2) Met volledig tussenschot (mag met raam) en dan geen verhoogd dak
In beide gevallen zullen de achterramen en safariraampjes geblindeerd moeten worden (ramen schilderen is niet toegestaan)
Ik heb voor optie 1 gekozen,
poly dakje kost 300 - 400 euro
ramen vervangen door zwart plaat materiaal (fyber?) prijs ??
laadvloer schot wit meubelplaat
Totaal 1500,- bij aanschaf van de auto (dus materiaal + arbeids loon garage)
Zelf doen is altijd goedkoper maar als je er de tijd (en kennis) niet voor hebt...

Wouter
De RDW wil er zeker even naar kijken en de Douane ook.
Ik heb vandaag mijn 110 laten keuren op grijs kenteken.
Omgebouwd met volledig tussenschot.
Inclusief wegen koste dat 160 euro.
Let wel op er zijn allerhande eisen ten aanzien van de manier waarop het schot is bevestigd aan de auto. Deze zijn op de site van de RDW niet aangegeven.
Die van mij is er net op afgekeurd
Groeten,
Marius
Ik heb vandaag mijn 110 laten keuren op grijs kenteken.
Omgebouwd met volledig tussenschot.
Inclusief wegen koste dat 160 euro.
Let wel op er zijn allerhande eisen ten aanzien van de manier waarop het schot is bevestigd aan de auto. Deze zijn op de site van de RDW niet aangegeven.
Die van mij is er net op afgekeurd

Groeten,
Marius
TET,
de vraag is wat je uit wilt geven - kijk, als je een nieuwe 110 hebt, dan zou ik ook flink investeren in een mooie oplossing zoals Wouter.
De mijne (een one ten uit 84) heeft gewoon een tussenschot dat is vastgezet achter de bestuurders kant - kosten zijn erg laag (Multiplex plaaten 2x 21 Euro, en wat industrielijm van 15 Euro of zo. Dus het moet niet veel kosten - maar dat is afhankelijk wat je wilt.
Voor de blindering van de Safarirampjes heb ik 2 aluminium plaatjes met industrielijm en popnagels als vervanging van het glas - dus ook niet echt veel geld.
als je meer info nodig hebt, laat het dan maar weten
cheers
Nick
de vraag is wat je uit wilt geven - kijk, als je een nieuwe 110 hebt, dan zou ik ook flink investeren in een mooie oplossing zoals Wouter.
De mijne (een one ten uit 84) heeft gewoon een tussenschot dat is vastgezet achter de bestuurders kant - kosten zijn erg laag (Multiplex plaaten 2x 21 Euro, en wat industrielijm van 15 Euro of zo. Dus het moet niet veel kosten - maar dat is afhankelijk wat je wilt.
Voor de blindering van de Safarirampjes heb ik 2 aluminium plaatjes met industrielijm en popnagels als vervanging van het glas - dus ook niet echt veel geld.
als je meer info nodig hebt, laat het dan maar weten
cheers
Nick
Nick,
deze optie spreekt me 't meeste aan, aangezien het geen nwe auto gaat en hoeft te worden. Belangrijker vind ik de staat van hetgeen wat onder de motor kap ligt....
bedankt alvast
deze optie spreekt me 't meeste aan, aangezien het geen nwe auto gaat en hoeft te worden. Belangrijker vind ik de staat van hetgeen wat onder de motor kap ligt....
bedankt alvast
staat toch op de site dat het schot verlijmd of verlast moet zijn? En dat ie onlosmakelijk vast moet zitten??
Of staat dat op de site van de douane?
Of staat dat op de site van de douane?
Tet,
Als je hem laat wegen, moet je je (gewonnen) Ramsey lier, nog niet monteren hoor.
Is het je gelukt om een passende kleur auto te vinden bij je paarse lier
Richard
Als je hem laat wegen, moet je je (gewonnen) Ramsey lier, nog niet monteren hoor.
Is het je gelukt om een passende kleur auto te vinden bij je paarse lier
Richard
He Marius,
Waarom is die van jou dan afgekeurd?
Hoe had je het schot bevestigd dan?
Groeten van Rik
Waarom is die van jou dan afgekeurd?
Hoe had je het schot bevestigd dan?
Groeten van Rik
Ik heb dit op beide sites niet kunnen vinden.
Het schot zat er ook onlosmakelijk in alleen moest het voor minimaal 75% van de omtrek van het schot aan de carrosserie zijn gekit met uithardende kit.
Het schot zat er ook onlosmakelijk in alleen moest het voor minimaal 75% van de omtrek van het schot aan de carrosserie zijn gekit met uithardende kit.
Ik had eerst een aluminium U-profief aan de auto geschroeft en daarin het schot vastgekit met harde kit. De schroeven zijn zo niet meer bereikbaar en dus zit het schot volgens mij onlosmakelijk verbonden.
Verder had ik een dicht zwart schot aan de binnenzijde van de zijruit gekit maar de raampjes zelf laten zitten. Dat was ook niet helemaal de bedoeling.
Verder had ik een dicht zwart schot aan de binnenzijde van de zijruit gekit maar de raampjes zelf laten zitten. Dat was ook niet helemaal de bedoeling.
Mijne is vandaag door de RDW gekomen (Hardtop 110 import uit Duitsland) en zelf een tussenschot geplaatst (for the time being). Kost geen drol. Eerste keer inderdaad afgekeurd omdat de handel niet gekit was, maar ik had de zaak geschroefd.
Ik sloop echter het schot er weer uit... Hopelijk letten ze bij de APK volgend jaar niet op deze inrichtingseisen.
Mochten zo moeilijk doen dan ga ik een hoedje plaatsen op het dak.
Iemand een idee waar ik zo mooi polyester dakje vandaan haal....?
M.
Ik sloop echter het schot er weer uit... Hopelijk letten ze bij de APK volgend jaar niet op deze inrichtingseisen.
Mochten zo moeilijk doen dan ga ik een hoedje plaatsen op het dak.
Iemand een idee waar ik zo mooi polyester dakje vandaan haal....?
M.