Gas!?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sander

Gas!?

Bericht door Sander »

Vanaf morgen (zaterdag) heb ik mijn eerste landrover! Probleem is echter dat de gas installatie niet goed werkt. Waar kan ik terecht met vragen en een reperatie van de gasinstallatie?

Groeten,

Sander
Frank

Re: Gas!?

Bericht door Frank »

uh,

Wat voor LR heb je? uit welk jaar? waar woon je? wat zijn je problemen?

groet Frank
Sander

Bericht door Sander »

Het is een landriver 90, uit 1994 en ik woon in Utrecht.
Sander

Bericht door Sander »

Oh ja het probleem.
De motor slaat af na het geven van gas op gas. Volgens de vorige eigenaar is het ontstaan na het rijden door een grote waterplas.
Frank

Bericht door Frank »

ik zou zeggen loop alle gasleidingen na, zit er ergens mischien een slechte plek in? en controleer ook je magneetklep (zit ergens tussen de tank en verdamper (vaak op de tank) of die nog goed lijkt te werken en de draadjes daar nog goed kontct maken.

groet frank
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

De magneetklep in de tank moet voor de APK sluiten als de motor af slaat (dan staat het contactslot dus nog aan). Ik kan mij voorstellen dat er iets aan de hand is met deze schakeling, ik weet niet hoe die werkt.
Deze schakeling werkte bij mij niet meer zodat de klep niet dicht ging. Dit hebben ze bij WiWo in Mijdrecht gerepareerd.

Jan Schober
Marc

Bericht door Marc »

Had ik ook (bij veel gas op gas) Check of je ontsteking nog wel op tijd staat, dit loste bij mij alle problemen op ;-)

Marc
Plaats reactie