Is een 110 Hardtop op geel te krijgen?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Guido Batens

Is een 110 Hardtop op geel te krijgen?

Bericht door Guido Batens »

Als ik straks toch voor geel moet betalen, dan wil ik natuurlijk ook van geel profiteren.

Is de 110 hardtop in Nederland op geel te zetten, dus met bankjes op de wielkassen en schuiframen in de hardtop?

Hij moet dan als ik het goed heb aan een bepaalde basis-tgk voldoen...

kan dit in Nederland?

Guido
Chris 110

Re: Is een 110 Hardtop op geel te krijgen?

Bericht door Chris 110 »

Volgens mij kan een 3deurs110 gewoon op geel, je moet wel een restant BPM betalen. Bij he tomkeuren controleerd of de bankjes degelijk gemonteerd zijn en of er gordels aan zitten. ik weet niet of die gordels alleen op originele bevestigngspunten mogen zitten (dat zou een probleem kunnen zijn)

gr, Chris
Hugo

Bericht door Hugo »

Bij het omkeuren van Grijs naar Geel is het van belang dat het voertuig een Nederlandse type goedkeuring voor Geel kenteken heeft. Een 110 heeft dat dus op zich heb je daar geen probleem. Het wordt iets lastiger als je passagies achterin wilt kunnen vervoeren want dan krijg je te maken met de inrichtingseisen die gesteld worden (stoelen/bankjes, gordels, uitstekende voorwerpen etc. etc.). Afhankelijk van het bouwjaar kun je dan met je gordels/stoelen/bankjes een probleem hebben omdat bij de typegoedkeuring voor deze uitvoering (110HT) de deugdelijkheid van de bevestigingspunten niet aangetoond is. De wagen als 110HT op geel kenteken zetten en later zelf bankjes/gordels monteren is dan de enige weg. Helaas is dat niet geheel legaal maar de pakkans lijkt mij ook weer niet bijzonder groot.

Mvrgr, Hugo
raymond

Bericht door raymond »

Als je nog even geduld heb zijn de eerste 110's belastingvrij! Hierover is dan geen bpm meer verschuldigd. Het omkeuren moet echter wel gebeuren ivm andere eisen aan de gordels, remweg, percentage's roest op balken etc.

Groeten Raymond
(110 grijs met een nieuwe laadvloer , nieuwe achterbalk en gedeeltelijk nieuwe achterbalken)
Guido Batens

Bericht door Guido Batens »

maar als dat niet geheel legaal is, dan vraag ik me af of ik niet het haasje ben bij een aanrijding, waarbij eventuele passagiers iets oplopen....

Daar moet je toch ook nite aan denken...
Plaats reactie