Gew of Kew lier
Gew of Kew lier
Hoi,
Hier nog even wat info over de KEW of GEW Winches/lieren omdat er hier en daar denk ik wat verwaring over is (kwaliteit, oorsprong e.d.)
"
There's many brands of winches available these days, and most of these have one common characteristic: They are extremely expensive. So those of us who are not intending to do a lot of winching cannot afford to have one fitted as a backup only. But there's a few more brands coming up that's more competitvely priced. From Peoples Republic of China comes two (on the European market) relatively new brands offering complete lines of winches: Runhua and T-max.
Both are being made in Hangzhou in the Zheijang province southwest from Shanghai, both are competitively priced, and both have a high quality.
I chose a rather strong winch from Jinhua Runhua, the GEW9000S. A Warn is of course better, but then: do you really winch so much that you really need to flog of that much more money? I certainly will not!
The Jinhua Runhua winches have a very nice high quality finish, and seems to be of a high quality alltogether. CE labeled and ISO9001 certified production, translates into a uniform quality. The GEW range of winches are Runhuas Heavy Duty range, featuring series wound motors, while their budget alternative KEW are the simpler permanent magnet type.
The motor is 3.6HP, and with a gearing of 294:1 on the GEW9000 this means it is not particularly fast - line speed is down at 5.2 m/min with no load (their 8000lbs winch has a speed of 7.3 m/min). That's the price paid for a purchasing price on 1/3rd or mabe 1/4th of a Warn.
The chosen GEW9000S has the solenoids in a bridge over the wiredrum, giving a clean, compact and modern design - and also seems to act as a useful step if you need to reach high. As discussed later, this type is really not appliccable for the chosen winchbumper.
The winch came with all the accessories needed, as well as bolts, nuts, washers, locking washers, and quite good mounting instructions (inclusive torque-settings). What it did not include, is usually not included with any winches: Instructions on stretching the wirerope before using the winch in anger.
"
met dank aan www.sf.hiof.no/~frodehaa/forandringer/winch.htm
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 www.hanshoekstra.nl
Hier nog even wat info over de KEW of GEW Winches/lieren omdat er hier en daar denk ik wat verwaring over is (kwaliteit, oorsprong e.d.)
"
There's many brands of winches available these days, and most of these have one common characteristic: They are extremely expensive. So those of us who are not intending to do a lot of winching cannot afford to have one fitted as a backup only. But there's a few more brands coming up that's more competitvely priced. From Peoples Republic of China comes two (on the European market) relatively new brands offering complete lines of winches: Runhua and T-max.
Both are being made in Hangzhou in the Zheijang province southwest from Shanghai, both are competitively priced, and both have a high quality.
I chose a rather strong winch from Jinhua Runhua, the GEW9000S. A Warn is of course better, but then: do you really winch so much that you really need to flog of that much more money? I certainly will not!
The Jinhua Runhua winches have a very nice high quality finish, and seems to be of a high quality alltogether. CE labeled and ISO9001 certified production, translates into a uniform quality. The GEW range of winches are Runhuas Heavy Duty range, featuring series wound motors, while their budget alternative KEW are the simpler permanent magnet type.
The motor is 3.6HP, and with a gearing of 294:1 on the GEW9000 this means it is not particularly fast - line speed is down at 5.2 m/min with no load (their 8000lbs winch has a speed of 7.3 m/min). That's the price paid for a purchasing price on 1/3rd or mabe 1/4th of a Warn.
The chosen GEW9000S has the solenoids in a bridge over the wiredrum, giving a clean, compact and modern design - and also seems to act as a useful step if you need to reach high. As discussed later, this type is really not appliccable for the chosen winchbumper.
The winch came with all the accessories needed, as well as bolts, nuts, washers, locking washers, and quite good mounting instructions (inclusive torque-settings). What it did not include, is usually not included with any winches: Instructions on stretching the wirerope before using the winch in anger.
"
met dank aan www.sf.hiof.no/~frodehaa/forandringer/winch.htm
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 www.hanshoekstra.nl
Re: Gew of Kew lier
Persoonlijk zou ik de gok wel aangaan,
en weet dan ook zeker dat wannneer
m'n budget het toelaat (en vriendin )
dat het een Ranhuna zal worden.
even voor diegenen die de link hebben gemist:
[winch.manufactory.cn]
products
gr,
Roland(rover)
en weet dan ook zeker dat wannneer
m'n budget het toelaat (en vriendin )
dat het een Ranhuna zal worden.
even voor diegenen die de link hebben gemist:
[winch.manufactory.cn]
products
gr,
Roland(rover)
Ik dus ook wel Roland een Warn of Ramsey staat mooi maar voor die paar keer dat ik hem ga gebruiken...kan een Ranhuna het ook wel doen zeker als je hem goed onderhoud. einigste nadeel kan zijn wat de grote merken wel hebben is beschikbaarheid van losse onderdelen.
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi www.hanshoekstra.nl
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi www.hanshoekstra.nl
Hey Hans weet jij ook waar je die dingen kunt bestellen?? of wie de importeur is?? zag die hydraulische van 10000lbs misschien een leuke optie voor voor en dan mijn oude warn achter monteren (xd 9000)
gr erik & blackie
gr erik & blackie
Hé Erik dat weet ik niet maar daar komt hier nog wel een antwoord op denk ik
volgens mij zijn ze wel algemeen te krijgen en idd de hydr. optie is ook interessant:-)
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE"
volgens mij zijn ze wel algemeen te krijgen en idd de hydr. optie is ook interessant:-)
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE"
Ik heb er nog een te koop, een KEW 9000, nieuw in de doos, met losse relaiskast. 12 volt, incl. staalkabel, afstandbediening en rollenvenster.
Prijs EUR 500
Groet,
Bart
06-38237692
Prijs EUR 500
Groet,
Bart
06-38237692
Heb ik nu ook aleen dan van Warn, als er wat nieuws komt wordt het denk ik hydraulisch
gr erik
gr erik
Erik kijk eens op de link hier onder, hier bieden ze ook hydro lieren aan 15000 lbs is volgens mij het zelfde merk.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
[www.marktplaats.nl]
m.vr.gr.
Benny
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
[www.marktplaats.nl]
m.vr.gr.
Benny
Re: Gew of Kew lier/ Benny
Dank je Benny is idd wel wat. maar 15000lbs vind ik een beetje veel voor mijn 90, dan trek je heel het chassis krom, Maar misschien hebben ze ook nog andere types. Dacht zelf aan een 10000lbs serie of zo (heb nu een 9000 van warn). En moet nog een goede manier verzinnen om die lier achterop te bevestigen. Misschien wel zoiets als in de LRM van augustus stond op die 110. Lijkt me wel wat.......................... en is menteen mooi weg gewerkt...............misschien maak ik zelf wel wat..... zoiets in ieder geval........zien het wel
bedankt
gr erik
bedankt
gr erik
Leverancier KEW en GEW lieren
Hoi,
Diverse van de GEW en KEW lieren zij op deze site te vinden.
[www.werktuigen.nl]
Groetjes Vincent
Diverse van de GEW en KEW lieren zij op deze site te vinden.
[www.werktuigen.nl]
Groetjes Vincent
Re: Leverancier KEW en GEW lieren belangrijke vergelijkende info
Wel interressant als je bijvoorbeeld de 9000 vergelijkt dat zit er in de ier een hele andere overbrenging dan in bijvoorbeeld een warn.
Kew 9000 12V 296:1 met 3,6 pk motor wat zorgt voor een snelheid van net 5 m per minuut onbelast! en trekkrach op de 3e en 4 e laag (2810KG, 2450KG)
Warn XD9000 12V 156:1 met 4,6 pk motor. snelheid onbelast 11,6 meter per minuut. en trekkracht op 3e laag / 4 e (3402 /3180)
Als ik dus een beladen 109/110 zou hebben die vastzit zou ik de Kew serious underrated vinden 2450 is way to weinig voor een auto van (rijlkaar gewicht) ca 2000 kg in zuigende modder. Verder moet je wel even de tijd hebben om te lieren met zulke kabelsnelheden (driveassist lieren wordt hierdoor onmogelijk!!)
Hebben we het alleen nog maar over de opgegeven specs die over het algemeen bij de meeste andere producten een beetje ruim genomen dienen te worden bij B merken. Denk ook eens aan het binnenwerk (kwaliteit glijbussen of juist lagers (Sterker!) en kwaliteit motor.
Ik zou dus nog eens heel goed nadenken over het soort lier en het merk. Heel erg you get what you pay for denk ik....
In mijn ogen kun je beter voor 700 a 800 een 2ehands Warn kopen dan voor 500 a 600 een nieuwe KEW....
Cheers Bowy die inmiddels een stuk of 5 lieren gehad heeft. (Ramsey, Warn 2x, PTO, T-MAX)
ps zal kijken of ik morgen mijn vergelijkings sheet kan complementeren en online kan plaatsen.
Kew 9000 12V 296:1 met 3,6 pk motor wat zorgt voor een snelheid van net 5 m per minuut onbelast! en trekkrach op de 3e en 4 e laag (2810KG, 2450KG)
Warn XD9000 12V 156:1 met 4,6 pk motor. snelheid onbelast 11,6 meter per minuut. en trekkracht op 3e laag / 4 e (3402 /3180)
Als ik dus een beladen 109/110 zou hebben die vastzit zou ik de Kew serious underrated vinden 2450 is way to weinig voor een auto van (rijlkaar gewicht) ca 2000 kg in zuigende modder. Verder moet je wel even de tijd hebben om te lieren met zulke kabelsnelheden (driveassist lieren wordt hierdoor onmogelijk!!)
Hebben we het alleen nog maar over de opgegeven specs die over het algemeen bij de meeste andere producten een beetje ruim genomen dienen te worden bij B merken. Denk ook eens aan het binnenwerk (kwaliteit glijbussen of juist lagers (Sterker!) en kwaliteit motor.
Ik zou dus nog eens heel goed nadenken over het soort lier en het merk. Heel erg you get what you pay for denk ik....
In mijn ogen kun je beter voor 700 a 800 een 2ehands Warn kopen dan voor 500 a 600 een nieuwe KEW....
Cheers Bowy die inmiddels een stuk of 5 lieren gehad heeft. (Ramsey, Warn 2x, PTO, T-MAX)
ps zal kijken of ik morgen mijn vergelijkings sheet kan complementeren en online kan plaatsen.
Allemaal kapot gegaan Bowy trouwens moet je wel de GEW in de vergelijking gooien ipv de KEW toch ander kwaliteit
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi
die nog steeds blijft dromen van een mooie MILEMARKER
Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi
die nog steeds blijft dromen van een mooie MILEMARKER
Nee alleen de Warn's gingen niet kapot
CHeers Bowy met vanaf morgen weer een Warn!
CHeers Bowy met vanaf morgen weer een Warn!