Banden Discovery

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
F Krop

Banden Discovery

Bericht door F Krop »

Mijn Disco (1997 TDI 300) is aan nieuwe (voor)banden toe.
Ik rijdt voornamelijk op de weg maar pak in de vakanties in het buitenland graag een ongebaande weg.

Er zit nu Bridgestone Dueler op. Onverwoestbaar, maar naar mijn gevoel (en ervaring) wel wat gevoelig voor aquaplaining.
Michelin zou beter zijn, maar volgens een bandenbedrijf in de buurt is die in mijn maat niet meer leverbaar (205 80 R16).
Wat wel kan is 235/70 R16 in Michelin. Maar dan moet ik er direct 4 monteren.

Welke Michelin? XPC of Synchrone?

Andere merkenmet goede ervaringen?

Kortom wie heeft advies e/o recente ervaring met disco banden?
Ard

Re: Banden Discovery

Bericht door Ard »

Ik heb goede ervaringen met Cooper Discoverer A/T's Zeer goed op de weg zeker bij nat weer en nog goed in het terrein ook. Voor weinig bij van Benten in Vlaardingen.
roald

Bericht door roald »

met de michelin heb ik goede ervaring wel duur maar dat maken ze ook weer goed op de km's die je er op rijdt.
ik heb zelf MXV in de maat 235/70-16 rijden uitstekend op de weg en op zand.
ook heb ik een set Pirelli scorpion's mooie stille band alleen deze heb ik in 15" weet niet of ze ook in 205/85-16 te krijgen zijn
Edgar Kobus

Bericht door Edgar Kobus »

Ik heb mijn beide landrovers op Michelin, ik wil niets anders meer. Uitstekende levensduur. Goed op de weg en goed in het terein.

Edgar
109 V8
Disco V8
robb

Bericht door robb »

Goedemorgen,

De XPC ( 235/70/16) is nagenoeg niet verkrijgbaar meer. Volgens mij heeft alleen SWOLFFS in Breda nog een aantal van deze banden in voorraad. DE XPC is vervangen door de SYNCHRO maar is kwalitatief minder als de XPC.
Hans Hoekstra

Bericht door Hans Hoekstra »

Of gewoon BFG AT monteren echte kilometervreters goed in terrein stil op de weg
ook zou ik gelijk alle vier vervangen!! anders blijf je ze per paar vervangen is denk ook beter voor je wegligging en diff's ivm permanente 4 wiel aandrijving!

Grtz Hans Hoekstra "DRIDZE" Disco 95 300Tdi www.hanshoekstra.nl

op 245x75 BFG AT :-)
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Regelmatig de banden van voor naar achter wisselen
kan uitkomt bieden.

ik heb zelf de ervaring dsat voor behoorlijk veel
sneller slijt dan achter.

gr,

Rolandrover
Joke&Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud-Granny&Tweety »

Hi,
Wij hebben op de beide auto's michelin alpin 205 x 16 en zijn zeer tevreden, maar komen weinig in terrein.
Deze band is gewoon leverbaar, zie www.michelin.nl

Groet Ruud.
Henk

Bericht door Henk »

Als je niet regelmatig in de blubber komt kan ik je de Michelin synchron in 205/R16 aanraden.
Goede band. Goed grip
Weinig slijtage weinig geluid
En de beste prijs per kilometer.
Andere banden zijn iets goedkoper in aanschaf maar gaan veeeeel minder lang mee.
Plaats reactie