ter info
ter info
Onlangs las ik een artikel in de Leeuwarder Courant over een stille imperiaal.
Misschien zijn er personen die hier meer van weten of die wat aan dit artikel hebben.
Ik citeer ; Equinox in Dronrijp komt de eer toe van de fluisterstille imperialen.
De lastdragers op bedrijfsauto's maken altijd een pokkenherrie, aldus Arjen Oosterhuis van het bedrijf.
Vier jaar lang klooide het bedrijf met het probleem.TNO was al ingeschakeld toen zich anderhalf jaar geleden ineens de oplossing aandiende.
Erik Oosterhuis, oprichter van Equinox en Arjan's vader, ontdekte een gewikkeld draadje om auto antenne's. Navraag leerde hem dat dit niets te maken heeft met de ontvangst, maar alles met het voorkomen van hinderlijk gefluit.
Sindsdien worden alle imperialen van Equinox standaard uitgerust met een gewikkelde staaldraad om de voorste stang.
Simpel gezegd breekt het staaldraad de massieve wind in ontelbaar kleine wervelwindjes, die onhoorbaar zijn.
Aldus het artikel.
Ik had hier zelf nog nooit van gehoord.
Groetjes Paul
Misschien zijn er personen die hier meer van weten of die wat aan dit artikel hebben.
Ik citeer ; Equinox in Dronrijp komt de eer toe van de fluisterstille imperialen.
De lastdragers op bedrijfsauto's maken altijd een pokkenherrie, aldus Arjen Oosterhuis van het bedrijf.
Vier jaar lang klooide het bedrijf met het probleem.TNO was al ingeschakeld toen zich anderhalf jaar geleden ineens de oplossing aandiende.
Erik Oosterhuis, oprichter van Equinox en Arjan's vader, ontdekte een gewikkeld draadje om auto antenne's. Navraag leerde hem dat dit niets te maken heeft met de ontvangst, maar alles met het voorkomen van hinderlijk gefluit.
Sindsdien worden alle imperialen van Equinox standaard uitgerust met een gewikkelde staaldraad om de voorste stang.
Simpel gezegd breekt het staaldraad de massieve wind in ontelbaar kleine wervelwindjes, die onhoorbaar zijn.
Aldus het artikel.
Ik had hier zelf nog nooit van gehoord.
Groetjes Paul
Re: ter info
Voor diegenen met een op het dak
is dit snel uitgezocht!!
ik ga m'n twijvels hebben
maar ben benieuwd!!!!
gr,
Rolandrover
is dit snel uitgezocht!!
ik ga m'n twijvels hebben
maar ben benieuwd!!!!
gr,
Rolandrover
Re: ter info
Ga er maar vanuit dat ze redelijk en technisch dit onderzocht hebben.
Ik heb het artikel ook gelezen, nu de test op een LR in terrein met loading. En daarna de snelweg op... Ik persoonlijk heb geen ervaring met imperials...
Ik denk dat ze de uitdaging aangaan... Er ligt voor hun nu ook op LR gebied een markt open.
Groet,
Gilbert
The Iron Nurse (Berlikum)
Ik heb het artikel ook gelezen, nu de test op een LR in terrein met loading. En daarna de snelweg op... Ik persoonlijk heb geen ervaring met imperials...
Ik denk dat ze de uitdaging aangaan... Er ligt voor hun nu ook op LR gebied een markt open.
Groet,
Gilbert
The Iron Nurse (Berlikum)
Re: ter info
De luchtweerstand is ook een groot probleem, en die wordt op deze manier alleen maar groter.
Lijkt mij wel een interessant project, persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in aerodynamische kappen of een gesloten vloer.
Jan Schober
Lijkt mij wel een interessant project, persoonlijk zou ik meer vertrouwen hebben in aerodynamische kappen of een gesloten vloer.
Jan Schober
Re: ter info
Bij nadere beschouwing... men neme een imperial. Windbrekers erop...geen geloei over je dak... Bij volle bepakking, net als bij de meeste onder ons... kisten ed... geeft geloei... zelf geen ervaring met imperials, daarom een aanhanger.
Zelfs de wind giert waar het niet kan... Sloten op de deksels, scharnieren, buizen, wel of niet dicht... hoger opgeladen dan voorgeschreven, test in de windtunnels...
Sjorbanden... een vrouw op de imperial die de hele tijd vast zit... tijdelijk als ze geen plaats willen nemen in de aanhanger... altijd geloeiiiii
Volgens mij hou je geluid altijd, is dat ook niet een bepaalde zekerheid. Je gaat namelijk wennen aan dat soort geluiden, behalve de vrouw dan... Laat die maar brullen... en daar is een spiraaltje ook werkzaam... maar niet altijd! Ze brullen net zo hard!
Groet,
Gilbert
(ik kon het niet laten.. ik gebruik ’m niet, en mijn vrouw ook niet!
Een imperial met spiralen)
Zelfs de wind giert waar het niet kan... Sloten op de deksels, scharnieren, buizen, wel of niet dicht... hoger opgeladen dan voorgeschreven, test in de windtunnels...
Sjorbanden... een vrouw op de imperial die de hele tijd vast zit... tijdelijk als ze geen plaats willen nemen in de aanhanger... altijd geloeiiiii
Volgens mij hou je geluid altijd, is dat ook niet een bepaalde zekerheid. Je gaat namelijk wennen aan dat soort geluiden, behalve de vrouw dan... Laat die maar brullen... en daar is een spiraaltje ook werkzaam... maar niet altijd! Ze brullen net zo hard!
Groet,
Gilbert
(ik kon het niet laten.. ik gebruik ’m niet, en mijn vrouw ook niet!
Een imperial met spiralen)
Re: ter info
in ieder geval 1 geluid minder, als je dat dan merkt!!!
het geluid van de landrover moet eerst overstemt worden.
het geluid van de landrover moet eerst overstemt worden.
Re: ter info
Heb dat nog nut, die stilte bovenop de Land Rover
Wat de luchtweerstand betreft:
Was verleden week bij mijn CitroenDealer (ja,ja ) en daar stond een nieuwe Berlingo met Roofrack.
Aan de voorkant was ONDERaan het roofrack een spoilertje gemaakt, Ga dit ook maar eens op mijn roofrack maken. Wie weet...
Grtz,
Arie
Re: ter info
Zou kunnen werken,
dit systeem vordt ook toegepast bij schoorstenen in de industirie. Hier zie je ook vaak een strip staal omheengewikkeld....
Werkt dus waarschijnlijk wel, maar als er lading op het roofrack zit vraag ik me af of het echt nog helpt.....
guido
dit systeem vordt ook toegepast bij schoorstenen in de industirie. Hier zie je ook vaak een strip staal omheengewikkeld....
Werkt dus waarschijnlijk wel, maar als er lading op het roofrack zit vraag ik me af of het echt nog helpt.....
guido
Re: ter info
Leuke info Paul,
In de huizen bouw is dit al heel lang een beproefde methode om bij probleemdaken (b.v.b laag, naast hoog bouw enz.) de wind te breken zodat de pannen er op blijven.
Ik heb er nooit aan gedacht dat op een auto-imperial toe te passen
Het is aan te nemen dat dat ook bij een imperial zal werken. De plaats waar de draad gespannen moet worden is heel belangrijk en zal proefondervindelijk moeten worden vastgestelt, dat ga ik zeker uitproberen.
Groeten Louis
In de huizen bouw is dit al heel lang een beproefde methode om bij probleemdaken (b.v.b laag, naast hoog bouw enz.) de wind te breken zodat de pannen er op blijven.
Ik heb er nooit aan gedacht dat op een auto-imperial toe te passen
Het is aan te nemen dat dat ook bij een imperial zal werken. De plaats waar de draad gespannen moet worden is heel belangrijk en zal proefondervindelijk moeten worden vastgestelt, dat ga ik zeker uitproberen.
Groeten Louis
Re: ter info
als je nu je hele auto erin wikkeld hoor je hem dan niet meer??
of om je banden dat zal lekker stil zijn
willem"oom govert"
of om je banden dat zal lekker stil zijn
willem"oom govert"