startmotor
startmotor
de startmotor van mn lw doet af en toe niks na een bemoedigend klopje met een hand is het probleem over. moet ik het geheel eraf halen of alleen de deksel aan de achterzijde.
mario
mario
Re: startmotor
Ik denk dat je even moet kijken naar de kwaliteit van de electrische aansluitingen. Ik had hetzelfde verschijnsel, loste het op door het bosje aansluitingen op te schudden, maar moest uiteindelijk stuk kabel vervangen.
Succes, Andries
Succes, Andries
mario
doet hij heelemaal niets of draaid de start motor wel alleen neemt hij het vliegwiel niet mee.
als dit het geval is dan komt de bendix niet goed terug.
had ik pas ook.
heb de start motor er af gehaald (leuke klus eh hum) en schoon gemaakt.
bleek dus dat er veel vuil bij mijn bendix zat waar door hij stroef over zijn as schuift.
en niet naar het vlieg wiel werd getrokken.
ik heb wel een SIII 109 1980 benzine deze start motor is anders dan een diessel.
gr arjan
doet hij heelemaal niets of draaid de start motor wel alleen neemt hij het vliegwiel niet mee.
als dit het geval is dan komt de bendix niet goed terug.
had ik pas ook.
heb de start motor er af gehaald (leuke klus eh hum) en schoon gemaakt.
bleek dus dat er veel vuil bij mijn bendix zat waar door hij stroef over zijn as schuift.
en niet naar het vlieg wiel werd getrokken.
ik heb wel een SIII 109 1980 benzine deze start motor is anders dan een diessel.
gr arjan
Er is ook nog een kansje dat je koolborstels ver heen zijn en na jou befaamde klopje weer net voldoende contact maken op de collector.
succes.
succes.
dat dacht ik ook, zijn die los verkijgbaar en kun je de startmotor dan laten zitten en alleen de achterzijde demonteren.
mario
mario
Ik heb zoiets lang geleden eens bij de hand gehad bij een ander soort auto. De startmotor moet er wwarschijnlijk wel af, en die koolborstels zitten normaal gesproken aan de zijkant waar ze met een veer op de collector gedrukt worden.
ze worden zonder twijfel los verkocht. Ik begrijp dat het in tegenstelling met andere auto's nogal een klus is de startmotor te demonteren, ik zou zeggen sleutelze en vergeet niet ook die andere dingen ook even te checken, (Bendix, relais, aansluitingen) als je hem er toch af hebt.
Groet Dirk.
ze worden zonder twijfel los verkocht. Ik begrijp dat het in tegenstelling met andere auto's nogal een klus is de startmotor te demonteren, ik zou zeggen sleutelze en vergeet niet ook die andere dingen ook even te checken, (Bendix, relais, aansluitingen) als je hem er toch af hebt.
Groet Dirk.
dirk.
heb het zo geprobeerd maar kapje gaat er niet helemaal af dus dat word toch even helemaal er af.
bedankt voor je reactie.
mario
heb het zo geprobeerd maar kapje gaat er niet helemaal af dus dat word toch even helemaal er af.
bedankt voor je reactie.
mario