een 24V benzine motor wil niet starten hij tikt wel maar de startmotor gaat niet rond.
ligt dit aan het startrelais? en kun je die voor een universeel relais vervangen?
of kun je hem op een andere manier omzeilen?
alvast bedankt gr menno
startrelais 24V
Re: startrelais 24V
Even een correctie Het startrelais tikte eerst maar nu ik een andere accu heb en dus wel 24 volt. heb (ik kwam er dus achter dat 1 accu kapot was) doet de startmotor het wel.
Maar als ik hem probeer te strarten gaat de strartmotor wel rond maar komt er best wel wat herrie uit en pakt hij hem niet want behalve dat de startmotor dan draait gebeurt er nix en pakt hij het blok niet.
Is de startmotor kapot ??? of zit er ergens iets vast ???
Wat zou hier vast kunnen zitten en wat is de oplossing om dit te verhelpen???
Groetjes Roy
niet gewoon net als bij een trekker, met een schroevendraaier tussen de polen?
Jan Schober
Jan Schober
Misschien vuil op de bendix waardoor het tandwieltje niet ver genoeg naar voren komt en de starterkrans niet mee kan nemen ?
jaah het zal wel vuil zijn hoop ik we willen nu de startmotor eraf halen en hem schoon maken en goed invetten en hopen dat hij het weer gaat doen.
maar eerst maaris zien dat we dat ding er tussenuit krijgen want dat gaat nog niet zo makkenlijk ik heb de uitlaat losgedraaid zodat je daar iets speling hebt dat de startmotor naar achter kan als ik hem los heb maar hij zit wel heel vast en die onderste bout krijg ik nog niet los.
gr roy