stand kachel vraag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
arjan van tiel

stand kachel vraag

Bericht door arjan van tiel »

hoi prikkers

de winter komt er weer aan
nu zit ik er aan te denken om een stand kachel aan teschaffen en in te bouwen.
dit om de auto s,morgens een beetje op tempratuur te hebben als ik instap,
maar vooral om mijn ramen te ontdooien en te ontwazemen zo dat ik s,morgen veilig naar mijn werk kan.
wie heeft er ervarring met dit en wat kost zoiets
het gaat om een SIII 109 benzinen 12 volt

gr arjan
SIII 109 1980 benzine
Aad G

Re: stand kachel vraag

Bericht door Aad G »

[www.bajatech.nl]

zomaar willekeurig
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Bij de Jong en Zn in Leiden en Amsterdam (zeker) 10% korting op vertoon van je LRCH lidmaatschap pas. (Heb je die niet dan kom je de onze maar even lenen)

Richard
arjan van tiel

ok
nieuwe dus vrij prijzig zijn die dingen ook 2 e hands tekoop.
en het monteren is dat een moeilijke klus of valt dit wel mee.

gr. arjan
110

Bericht door 110 »

Wil je een autonoom werkende standkachel ?

Of is een motorverwarmer op electra voldoende ? Hiervoor is het natuurlijk wel van belang dat je bij een wandcontactdoos kan parkeren (op eigen terrein ?).

Een autonome standkachel is prima zelf in te bouwen indien je redelijke sleutelervaring hebt. Op veiling site's zoals e-bay in Duitsland (www.ebay.de) worden veel stadheizungen aangeboden.

Succes
110

Bericht door 110 »

Sorry:

Standheizungen

Succes
badair

Bericht door badair »

als je een tweedehands webasto hebt zijn de handleidingen wel te vinden op het internet, inbouwen niet moeilijk. lekker in de winter en in de zomer.
voldoende aanbod op de duitse ebay
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Je moet ook bedenken of je alleen je ramen wilt ontdooien of dat je ook je motor voor wilt verwarmen.

bij ramen ontdooien, heb je voldoende aan een (webasto) hetelucht kachel, als je ook je motor wilt voor verwarmen, moet je aan een koelwatersysteem denken, met je eigen kachel fan, kan je dan ook binnen verwarmen.
Bij de laatste optie gebuik je iets meer stoom, en is je accu dus eerder leeg.

Jan Schober, die zowel hete lucht als koelwater verwarming heeft (zat er al in bij de aankoop), en dit eigenlijk niet zo vaak gebruikt.
Ron Vollenga

Bericht door Ron Vollenga »

Volgens mij staat op de prikkers CD3 ook het een en ander over standkachels.

Groetjes,

Ron.
Bart(ex laro rijder)

Bericht door Bart(ex laro rijder) »

Als je je auto voor de deur kunt parkeren, kan je er ook een heteluchtkacheltje(wel met omvalbeveiliging) in leggen. Snoer naar huis toe leggen. S'morgens bij het opstaan zet je hem aan en wanneer je weg wilt heb je een warme en ontdooide auto. Een vriend van me deed dat met zijn 109 ex leger, en dat werkte prima.

Bart
arjan van tiel

ok
ga eens aan het zoeken op ebay.
of er moeten nog mede prikkers zijn die een kacheltje heeft liggen.

ik heb het straal kacheltje met verlengsnoer ook overwogen
maar mij lijkt het een goed idee om het koel water ook te vewarmen.
dit om dat mijn laro toch al niet zo warm word in die 10 km naar het werk en dus de motor ook al een beetje mee mag genieten van mijn luxe.

gr arjan
SIII 109 1980
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

Sla het buurtkrantje open, ga naar de eerste de beste rommelmarkt, en koop voor 2,50 een straalkacheltje. Ik heb nog nooit een rommelmarkt gezien zonder straal kacheltje

Jan
phillip

Bericht door phillip »

Ik heb een webasto ingebouwd in mijn ambulance. Hij zit er nu ongeveer een jaar erin en werk perfect. In- en uitlaat zitten onder de auto, diesel (of benzine) neemt hij uit de tank. Schrik echter niet van de prijs (rond de 1300 euro compleet) maar dan heb je wel wat. Evt. te combineren met een thermosstaatklok. Voor een betere ontwaseming zou ik proberen te kijken of er iets met een verbeterde blower o.i.d. is te verzinnen.

Groet Phillip
Plaats reactie