Swivels, voordif en

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Dave

Swivels, voordif en

Bericht door Dave »

Hoi,

Wie heeft er pas de swivels met olie gevuld. Volgens de boeken moet er 0,5 l olie in, maar elke keer krijg ik er maar 0,3 l en een beetje in.

Verder heeft het rover voordifferentieel een beetje speling. Dit mag zeker niet he? Ik heb weleens vaker gehoord dat de tanden er dan afgaan. ;-)

En dan nog iets. Op mijn aandrijfassen zit speling. Op zowel de kruisjes als in het midden. Mag dit wel? En wat zijn egenlijk de gevolgen van al deze spelingen. De wagen moet bijna naar de APK dus misschien moet ik daar nog wat aan doen als dat nodig is.

Groeten,

Dave Frencken
Jan Schober

Re: Swivels, voordif en

Bericht door Jan Schober »

weet niet waar die speling zit in je diff, maar volgens mij maag daar wel wat speling in zitten, in de aandrijfassen mag geen speling zitten, niet op de kruisjes en ook niet in de splines.
aandrijfas van serie 2a 88 4 cil kost 56 euro ex btw ex verzendkosten bij paddock, dus dat is wel te overzien. olgens mij heeft RB te BR ze ook bij bosjes liggen, denk ook wel 2e hands

Jan Schober
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

op de diff mag vrij veel speling zitten, (geloof wel 10 of 15 graden of zo). op de kruisjes helemaal niets. als hier wel speling in komt gaat de boel resoneren en kan je difflager er finaal uitlopen met alle gevolgen van dien. dit is pas na een tijdje. voor de apk moeten de kruisjes denk ik verholpen zijn maar weet ik niet zeker.
tip: haal je kruisjes niet bij de landroverdealer maar bij een lokale handyman, de kruisjes zijn daar veel goeiekoper (100 tot 150%).

succes
stijn
Stijn Schober

Bericht door Stijn Schober »

broerlief,

je zou haast zeggen dat we ervaring hebben met onze auto('s).
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

familie zeker???
raymond

Bericht door raymond »

Welke handymannen bedoel je en waar zitten ze? Ik wil er nog een paar hebben namelijk.

vr. gr. Raymond
Plaats reactie