ÿk snap het nu echt nie meer!!
ÿk snap het nu echt nie meer!!
Vanmiddag druk aan het sleutelen met de serie IIa.
Begonnen met de verlichting aan te sluiten die het nu helemaal goed doet.
Vervolgens 'even' de aandrijfassen monteren. Toen ik de auto kocht lag de voorste afdrijfas los. Weet nu ook waarom: hij is 2-3 cm te kort!!! Bowy gebeld hoe dit kon en hij dat dat voor en achter misschien verwisseld waren. Dus achter er weer onderweg, naast elkaar en toch was achter de korte as gemonteerd. Maar goed, ik heb nu nog steeds enkele het probleem dat een as te kort is. Iemand enig idee?
Toen ik niet verder kon met de assen ben ik maar even met de motor bezig gegaan. De motor heeft laatst gelopen, maar was er al achter dat er de laatste tijd een defect was ingeslopen waardoor ie nu niet meer wil starten. Van alles getest en tot de volgende conclusie gekomen:
Geen vonk
Wel stroom bij de bobine
Wel - op het motorblok.
Denk zelf dat er wat mis is met de verdeler. Is dit mogelijk of zijn er nog andere opties?
grt Tijn
Begonnen met de verlichting aan te sluiten die het nu helemaal goed doet.
Vervolgens 'even' de aandrijfassen monteren. Toen ik de auto kocht lag de voorste afdrijfas los. Weet nu ook waarom: hij is 2-3 cm te kort!!! Bowy gebeld hoe dit kon en hij dat dat voor en achter misschien verwisseld waren. Dus achter er weer onderweg, naast elkaar en toch was achter de korte as gemonteerd. Maar goed, ik heb nu nog steeds enkele het probleem dat een as te kort is. Iemand enig idee?
Toen ik niet verder kon met de assen ben ik maar even met de motor bezig gegaan. De motor heeft laatst gelopen, maar was er al achter dat er de laatste tijd een defect was ingeslopen waardoor ie nu niet meer wil starten. Van alles getest en tot de volgende conclusie gekomen:
Geen vonk
Wel stroom bij de bobine
Wel - op het motorblok.
Denk zelf dat er wat mis is met de verdeler. Is dit mogelijk of zijn er nog andere opties?
grt Tijn
Re: ÃŒk snap het nu echt nie meer!!
Aandrijfas.
Ik weet niet van wie de auto komt, maar zit er soms een aandrijfas van een 86/107 onder.
Als de vooras eronder weggeweest is is die dan weer juist gemonteerd, op de torenbouten en niet ernaast.
Starten.
Heb je op de kabel die van de bobine naar de verdelerkap gaat spanning?
(pas op stroomstoot - niet met je handen vasthouden )
Zijn de contakt puntjes nog wel goed?
Frans Bonnes
Ik weet niet van wie de auto komt, maar zit er soms een aandrijfas van een 86/107 onder.
Als de vooras eronder weggeweest is is die dan weer juist gemonteerd, op de torenbouten en niet ernaast.
Starten.
Heb je op de kabel die van de bobine naar de verdelerkap gaat spanning?
(pas op stroomstoot - niet met je handen vasthouden )
Zijn de contakt puntjes nog wel goed?
Frans Bonnes
dat hij niet loopt kan ook een rotortje zijn dat kapot is.
Groetjes Marco
Groetjes Marco
Hi,
Of je een vonk hebt is makkelijk te controleren, start de motor en houd een normale 220 V spanningzoeker , je weet wel zo'n schroevedraaier met een neon lampje tegen de isolatie van de kabel aan. Als je spanning genoeg hebt, dus een vonk, dan licht het neonlampje even op.
Groet Ruud.
Of je een vonk hebt is makkelijk te controleren, start de motor en houd een normale 220 V spanningzoeker , je weet wel zo'n schroevedraaier met een neon lampje tegen de isolatie van de kabel aan. Als je spanning genoeg hebt, dus een vonk, dan licht het neonlampje even op.
Groet Ruud.
Heb je alles al weer aan die auto zitten of ben je nog aan het opbouwen.
Dit heb ik namelijk ook meegemaakt bij mijn eerste restauratie.
Kwam goed toen ik de auto verder af maakte. Bij inveren komt de vooras verder
naar achter.
Huub
Dit heb ik namelijk ook meegemaakt bij mijn eerste restauratie.
Kwam goed toen ik de auto verder af maakte. Bij inveren komt de vooras verder
naar achter.
Huub
auto is al totaal opgebouwd. heb wel militaire veerschommels geplaatst, denk persoonlijk dat het daar aan ligt. Is het mogelijk om een defender aandrijfas te plaaten. deze zijn naar mijn idee iets langer en hebben dezelfde bevestigingen!
grt Tijn
grt Tijn
stom idee misschien, maar de aandrijfas kan van een 86 inch af komen. (series I )
Het verschil van 2 inch zit hem in de motorruimte, Deze is toendertijd (1954) groter gemaakt om een diesel te herbergen.
misschien per toeval verwisseld en in de achterbak van je auto terecht gekomen.
Deze as moet een kleine 5 cm korter zijn.
Anton
Het verschil van 2 inch zit hem in de motorruimte, Deze is toendertijd (1954) groter gemaakt om een diesel te herbergen.
misschien per toeval verwisseld en in de achterbak van je auto terecht gekomen.
Deze as moet een kleine 5 cm korter zijn.
Anton