Beste allemaal,
Eindelijk, de koplampen branden en de claxon functioneerd. Na een hele tijd zoeken bleek het in de vernieuwde schakelaar in het stuur te zitten.
Rest mij nog een vraag. Ik wil de militaire schakelaar voor de richtingaanwijzers laten vervallen. Daartoe heb ik drie draden. Een plus en twee schakel (links, rechts). Nu komt het, achter op de bestaande schakelaar zitten een heleboel draden, en waar behoren deze drie nu thuis. Ik kan wel gaan meten maar als iemand deze kennis of liever nog een schema in huis heeft hoor ik het graag.
Vincent
Ombouw knipperlicht naar civiel
Re: Ombouw knipperlicht naar civiel
Lichtgroen/bruin is het P-contact.
Groen/rood is links
Groen/wit is rechts
Dennis B
Groen/rood is links
Groen/wit is rechts
Dennis B
Dennis,
Wat doe ik met de andere draden die op de schakelaar zitten. Gewoon laten zitten en die andere erafhalen of die van de stuurschakelaar erbij steken?
Vincent
Wat doe ik met de andere draden die op de schakelaar zitten. Gewoon laten zitten en die andere erafhalen of die van de stuurschakelaar erbij steken?
Vincent
Die andere draden zullen wel eens van de indicatielampjes op het dashbord kunnen zijn, in dat geval moeten die dus ook aangesloten worden.
Als je helemaal zeker wil weten hoe de originele bedrading van een ex NL leger Land Rover zit, kun je beter een mailtje sturen aan Yuri.
Die heeft een ex NL leger 109 en technische kennis. Ik heb zelf alleen een civile S3 en de anderen zijn ex MOD en die hebben gewoon een stuurschakelaar.
Dennis B.
Als je helemaal zeker wil weten hoe de originele bedrading van een ex NL leger Land Rover zit, kun je beter een mailtje sturen aan Yuri.
Die heeft een ex NL leger 109 en technische kennis. Ik heb zelf alleen een civile S3 en de anderen zijn ex MOD en die hebben gewoon een stuurschakelaar.
Dennis B.
ik heb het zelfde probleem. 3 draden over op de nieuwe schakelaar en 8 aansluitingen op de bestaande schakelaar.
heb jij een schema .
alvast bedankt.
thom.
heb jij een schema .
alvast bedankt.
thom.
Thom
Helaas hen ik hier geen tekening van kunnen bemachtigen, dus ik heb de ombouw van mijn knipperlicht op de lange termijnplanning staan totdat ik een keer de tijd heb om er enige logica in te ontdekken. Mocht jij het schema kunnen bemachtigen, mag je me dat gaarne laten weten.
Groet
Vincent
Helaas hen ik hier geen tekening van kunnen bemachtigen, dus ik heb de ombouw van mijn knipperlicht op de lange termijnplanning staan totdat ik een keer de tijd heb om er enige logica in te ontdekken. Mocht jij het schema kunnen bemachtigen, mag je me dat gaarne laten weten.
Groet
Vincent