Benzine loopt terug
Benzine loopt terug
Hallo Prikkers,
Mijn Serie III 2.25 benzine uit 1978 start gewoonlijk onmiddelijk.
Alleen als ze een paar daagjes niet gebruik wordt lijkt het of de benzine terug loopt en moet ik lang doorstarten voordat het vertrouwde gebrom klinkt.
Nu kan het natuurlijk het gebrek aan aandacht zijn als ik haar een paar daagjes in de steek laat, maar ik zoek eerder een technische oplossing.
wie heeft er een oplossing?
Ik hoor het graag,
Peter
Mijn Serie III 2.25 benzine uit 1978 start gewoonlijk onmiddelijk.
Alleen als ze een paar daagjes niet gebruik wordt lijkt het of de benzine terug loopt en moet ik lang doorstarten voordat het vertrouwde gebrom klinkt.
Nu kan het natuurlijk het gebrek aan aandacht zijn als ik haar een paar daagjes in de steek laat, maar ik zoek eerder een technische oplossing.
wie heeft er een oplossing?
Ik hoor het graag,
Peter
Re: Benzine loopt terug
Peter, het lijkt meer op dat je vlotterkamer leegloopt.
Groet Frans Herlé Military Carawagon
Hoi Peter,
Ik rij eens in de 4 weken even op benzine (de rest LPG) en ik moet altijd even de brandstof oppompen via het handmatige pompje of ik moet (op een lege weg) met flinke snelheid omschakelen, dan valt ie dus uit (bLLLLLLLLLLLL (da's het geluid dat ie dan maakt)) en dan komt ie er ook wel na een tijdje.
Wat ik wil zeggen is dat heb ik ook.
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Ik rij eens in de 4 weken even op benzine (de rest LPG) en ik moet altijd even de brandstof oppompen via het handmatige pompje of ik moet (op een lege weg) met flinke snelheid omschakelen, dan valt ie dus uit (bLLLLLLLLLLLL (da's het geluid dat ie dan maakt)) en dan komt ie er ook wel na een tijdje.
Wat ik wil zeggen is dat heb ik ook.
Groet Lorenz IIa 88 'Dreadnought'
Dat klopt, als je op LPG rijd, dan is de vlotterkamer van je carburateur leeg.
Die moet dan weer volgepompt worden. Als de vlotterkamer van een benzine motor lekt krijg je na langere tijd niet gebruiken het zelfde beeld.
Die moet dan weer volgepompt worden. Als de vlotterkamer van een benzine motor lekt krijg je na langere tijd niet gebruiken het zelfde beeld.
Bij diesels monteer ik wel eens een afsluit kogeltje in de leiding. Deze zorgt ervoor dat de brandstof niet terug kan lopen.
Hoe bedoel je dat, is dat een benzinekraantje zoals bi een brommer of bedoel je een kogeltje dat vanzelf terugvalt en afsluit.
als dat bestaat, waar kann ik het dan kopen?
als dat bestaat, waar kann ik het dan kopen?
dan zal mijn vlotterkamer wel lek zijn, maar weet iemand dan een oplossing ?
Ik ken het euvel, als ik op benzine wil gaan rijden draai ik het kontact half om, ik hoor dan het pompje tikken, als de pomp (bijna) stilstaat weet ik dat er weer benzine in het systeem zit en kan ik in een keer starten.
bij het omschakelen van gas naar benzine moet je er inderdaad voor zorgen dat er niemand vlak achter je rijdt, de eertse keer dat ik omschakelde wist ik dit nog niet en werd ik luidt toeterend en met woeste handgebaren onthaald door mede weggebruikers
Marc
bij het omschakelen van gas naar benzine moet je er inderdaad voor zorgen dat er niemand vlak achter je rijdt, de eertse keer dat ik omschakelde wist ik dit nog niet en werd ik luidt toeterend en met woeste handgebaren onthaald door mede weggebruikers

Marc
ja, ik heb ook al eens stilgestaan op een erg lastig punt. Effe brandstof oppompen met de hand, starten en weer weg.........veel boze (ongeduldige) mensen...
Groet Lorenz IIA 88 RHD 'Dreadnought'
Groet Lorenz IIA 88 RHD 'Dreadnought'