lager waterpomp 110 2.5 N/A

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Paul K.Kampeerauto

lager waterpomp 110 2.5 N/A

Bericht door Paul K.Kampeerauto »

Beste prikker,
Sinds 8500 km ( 9 maand geleden) een nieuwe waterpomp geplaatst. Dit is een pomp in combinatie met een visco-fan. Sinds het prikkersweekeinde, m.n. na het spelen in de Almere zandbak op zaterdag, begint de pomp bijgeluiden te maken. Nog niet dramatisch, maar het hoort niet. Ik vermoed dat ondanks de leeftijd van de pomp het lagertje kuren begint te vertonen. Het is nu af en toe en ik weet zeker dat het van de pomp komt. Alle snaren "los"gemaakt en de onderdelen getest op speling. Geen speling kunnen constateren. De pomp bleek inderdaad de boosdoener van het bijgeluid. Ik heb de aandrijsnaar iets minder strak gezet, om het lager iets te ontlasten.De snaar had de beproefde 90 graden spanning. Dat is nu dus iets minder.
aangezien dit soort storingen zich over het algemeen niet vanzelf oplossen is advies van jullie dus geboden.
Is het mogelijk om alleen het lagertje te vervangen of mag ik alweer zo'n 180 euro uitgeven voor een nieuwe pomp ?

Graag tips en/of adviezen.
Dank!

Groet, Paul .
foxhlrover anton

Re: lager waterpomp 110 2.5 N/A

Bericht door foxhlrover anton »

Of je haalt in Harderwijk mijn oude pomp op.
Deze heb ik preventief vervangen voordat ik naar Marokko ging. Deze pomp is denk ik twee jaar oud en in goede staat.

Anton
Paul K.

Bericht door Paul K. »

Anton Vriend!

Ik maak graag van je aanbod gebruik en ben benieuwd naar je prijs.

Groet, Paul
foxhlrover anton

Bericht door foxhlrover anton »

Ruilen?
Paul K.

Bericht door Paul K. »

tegen wat?
Anton FoxleRover

Bericht door Anton FoxleRover »