Foto's Almere

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Joel

Foto's Almere

Bericht door Joel »

Zo Tim is weer thuis. Onderweg heeft hij het bijna alleen maar over zijn super rit met Rien gehad. De deur is weer gerepareerd, de snorkel zit er weer op. De bovenste "dop". De foto's staan op mijn pc en we hebben een kleine selectie gemaakt ( 98 stuks ) en deze staan op het punt om vrij gegeven te worden. Dus nog heel even geduld.

[terreinrijden.fotopic.net]

John
Marc

Re: Foto's Almere

Bericht door Marc »

Hi John,

Mooie pics, vooral die bij de water plas, lekker dramatisch ;-)

Ik zag je spelen met die Canon 300D, ik neem aan dat je die foto's ook in HiRes hebt? Zou je me er wellicht een paar kunnen mailen?

c284887, c284887, c284887, c284887, c284887 en c284887

Groet,

Marc

marc.van.oers@canon-europe.com
SasWijs

Bericht door SasWijs »

Leuke foto's ( bijna allemaal ha ha).
Zo zie je maar, je rijdt door één plasje en iedereen staat zo een uur stil...
Sorry voor het ongemak maar wij hebben een waanzinnige zondag achter de rug ;-)

Pakenja, Sam en Sas
Pieter

Bericht door Pieter »

Marc
je kon zeker niet slapen van opwinding, 0:44 uur emailtjes sturen.....
PieterMarc schreef:
>
> Hi John,
>
> Mooie pics, vooral die bij de water plas, lekker dramatisch ;-)
>
> Ik zag je spelen met die Canon 300D, ik neem aan dat je die
> foto's ook in HiRes hebt? Zou je me er wellicht een paar
> kunnen mailen?
>
> c284887, c284887, c284887, c284887, c284887 en c284887
>
> Groet,
>
> Marc
>
> marc.van.oers@canon-europe.com
Jeremy

Bericht door Jeremy »

Ik ken dit terrein niet en weet dus ook niet wat de status is. Als ik de foto's zie van mensen die met hun auto zelf een pad maken dan kan ik me niet voorstellen dat dit in overeenstemming is met de 'groene kode' die veel Land Rover rijders toch proberen na te leven. Rietlanden en grienden zijn vaak het leefgebied van kleine zoogdieren en vogels. Als je die respecteert dan kan 4x4 recreatie daar vaak gewoon naast bestaan.
Het zijn juist dit soort akties die terreinbeheerders doen besluiten om een gebied te sluiten voor de gemotoriseerde recreant.
Het is niet mijn bedoeling om hier de schoolmeester uit te hangen maar als we met ons allen wat zuiniger omgaan met de schaarse terreinen in Nederland dan kunnen we er ook in de toekomst nog plezier aan beleven.
Joel

Bericht door Joel »

He Marc,

Natuurlijk kan dat. Ik ben zelf, in verband met werk, pas morgenavond weer eens thuis. Dus je moet eventjes geduld hebben. Misschien dat Elviera ze mailt anders komen ze dus wat later.

John
Marc

Bericht door Marc »

Hoi Jeremy,

dit terrein is een bouwrijp gemaakt gebied, binnenkort zullen hier de bulldozer en bouwvakker hun best doen e.e.a. om te toveren in een nieuwbouw wijk. Ik denk niet dat de stuiken die we doorkruizen zowieso een lang leven zouden hebben.

daarom dus in dit geval, wat mij betreft "genieten zolang het nog kan", het terrein wordt hoedanook (op termijn) gesloten, alhoewel, hoe langer het economisch minder gaat hoe langer de project ontwikkelaars hun plannen opzouten.

Geplande/blijvende natuur gebieden vind ik persoonlijk weer een heel ander verhaal, daar ben ik het volledig met je eens.

Gr.

Marc
Marc

Bericht door Marc »

Hi John,

Super!! (ik heb geen gillende haast hoor)

Marc
Frank Korver

Bericht door Frank Korver »

Tja wat zal ik zeggen, ik denk dat je eerste eens moeten kijken waar wij rijden en wat de bestemmingsplannen zijn voor dit gebied en dan pas reageren Nu heb je absoluut geen recht van spreken!. Het is wel zo dat alle rijders die hier rijden zeker de groene code in acht nemen, net zoals ieder ander zou moeten doen. Dit gebied heeft als bestemmingsplan een groot semi industrieterrein te worden en dit zal de komende jaren plaats vinden ik denk niet dat de gemeente rekening gaat houden met een paar vogels en andere zoogdieren ( ik ben zelf ook een natuurliefhebber ) die daar misschien op dit moment zullen zitten, daar komt ook nog eens bij dat direct naast dit terrein een grote zandvlakte is die momenteel gebruik wordt als motorcross terrein. Enig idee hoeveel herrie die dingen maken!!!!!!!

mvg Frank Korver
"Daktari" 109B Pickup 1979
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

tja en wat zal ik zeggen,ik denk dat je totaal geen idee hebt waar wij rijden
Het is een nog niet bouwrijp gebied,wat wel al omgespit is door diverse graafmachines en er word grond opgeslagen om elders te gebruiken
Hier en daar staat er een piketpaaltje of een ijzeren pijp om de bouwers enigzins wat houvast te geven waar ze zich bevinden op het terrein,zo veranderlijk en onbegaanbaar is het voor mens en dier
"de groene code"is voor ons heilig we rijden niet voor niets "even door de waterbak"om geen modderspoor op de weg te maken,reeds bouwrijp gemaakte gedeeltes betreden wij niet en afval en onderdelen word altijd meegenomen(verloren onderdelen zoeken wij zelfs de volgende dag weer op)
Ook na de geruime tijd dat wij daar al rijden is er geen enkel afval van ons daar te vinden(koffie bekers en koekdozen gaan weer mee)
ik ben ook natuurliefhebber(ik heb twee kinderen)
Van natuur is daar niet te spreken,de gemeente heeft zijn voorbereidend werk al gedaan,om er te gaan bouwen

vr groeten willem

BTW je bent van harte welkom
Rien (rag-rover)

Re: Beste Jeremy

Bericht door Rien (rag-rover) »

Beste Jeremy,

Ik kan me jou reactie evenals anderen ook goed voorstellen maar inderdaad, dit terrein is een braakliggend opgespoten gedeelte waar spontaan het een en ander is gaan groeien en dat ieder moment vlakgeschoven kan worden om bebouwd te worden.
Zoals gezegd houden we wel degelijk rekening met de dieren, maar die zijn al heel lang geleden naar het naastgelegen bos vertrokken!
Ik denk dat je iets te voorbarig met een oordeel klaar hebt gestaan, op een gemiddelde Zondag vertoeven hier ontelbaar veel motorcrossers, Quadrijders, enz.
Als je toch nog nieuwsgierig bent naar de situatie aldaar, kom dan gerust eens kijken!

Rien
Jeremy

bij nader inzien

Bericht door Jeremy »

Zoals ik al aangaf in mijn eerste bericht had ik geen idee van de omstandigheden op het terrein. Bedenk echter dat mijn reactie volgt op het bekijken van foto's op een internet site. Zonder de hierboven gegeven achtergrond informatie ziet de argeloze bezoeker daar het beeld bevestigd dat de buitenwereld nogals eens heeft van 4x4 rijders. En je ziet hiermee maar hoe makkelijk het is om iets dergelijks buiten de context te plaatsen waarmee het tegen je gaat werken. Voor de anti 4x4 lobby (om maar niet te spreken van de anti-grijs kenteken lobby; zie je wel misbruik!) is zoiets ook een koud kunstje.
Het was niet mijn bedoeling om iemand te kwesten of te beledigen.
Als ik in de buurt ben kom ik zeker eens kijken.
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

mischien wel een leerzame topic

willem "oom govert"
Henk T

Bericht door Henk T »

Eeeeeeeeeeen plasje, ja een plasje was echt niet zo breed maar dieeeeeeeeep

Zien mijn laarzen weer eens schoon van binnen en buiten

Elk nadeel hep zn voordeel

Grt Henk "L"aag "W"ater 88
Jan Schober

zo was het

Bericht door Jan Schober »

misschien is het leuk te zien hoe het hier in februari dit jaar was:
[home.wanadoo.nl]

zelfde terrein, maar dan voor dat het zomer is geweest.

Jan Schober
Jeremy

Re: zo was het

Bericht door Jeremy »

Bedankt,

ik kom een keer kijken.
Rien (rag-rover)

Re: zo was het

Bericht door Rien (rag-rover) »

het is je vergeven, nogmaals: ik begrijp je reactie.

Rien
Plaats reactie