Stuurbekrachtiging op series 3
Stuurbekrachtiging op series 3
Wie kan me vertellen wat ik nodig heb, waar ik de spullen vindt, of het lastig is, enz om stuurbekrachtiging op een series 3 te maken?
Re: Stuurbekrachtiging op series 3
Hallo Marco,
He tis mogelijk om een stuurbekrachtiging op een series te monteren, ik heb op mijn 109 ambulance een stuurbekrachtiging uit een series Santana 6-cilinder gebouwd.
Hiervoor hebben we de stuurkolom met stuurhuis moeten wisselen, een beugel voor de stuurpomp moeten verzinnen en een afzetsteun voor de hydraulische cilinder moeten maken.
Al met al een week werk voor 2 personen.
Een andere mogelijkheid is het plaatsen van een TIC stuurbekrachtiging, SMB in Genderen is de hoofddealer/importeur van TIC onderdelen in Nederland.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
P.S. kijk ook eens onder de volgende link:
[www.prikpagina.nl]
He tis mogelijk om een stuurbekrachtiging op een series te monteren, ik heb op mijn 109 ambulance een stuurbekrachtiging uit een series Santana 6-cilinder gebouwd.
Hiervoor hebben we de stuurkolom met stuurhuis moeten wisselen, een beugel voor de stuurpomp moeten verzinnen en een afzetsteun voor de hydraulische cilinder moeten maken.
Al met al een week werk voor 2 personen.
Een andere mogelijkheid is het plaatsen van een TIC stuurbekrachtiging, SMB in Genderen is de hoofddealer/importeur van TIC onderdelen in Nederland.
Groeten, Victor Rutten
seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
P.S. kijk ook eens onder de volgende link:
[www.prikpagina.nl]
Re: Stuurbekrachtiging op series 3
Hoi Marco,
Ik ben bezig met een andere optie. Ik vind de Tic oplossing er kwetsbaar uitzien. Ik ben zelf bezig met een combinatie te bouwen vergelijkbaar met de Defender stuurbekrachtiging. Een stuurbekrachtiging van een Defender of RR past niet of je moet je chassis willen verbouwen. Ik heb gekozen voor een conversie die veel in de US wordt toegepast. Daarnaast ga ik een elektrische pomp gebruiken ipv via een pully op de motor. Zodra ik het heb gemonteerd, kan ik je meer vertellen. Inkoop materialen ongeveer 800 euro incl. btw.
Groet,
Adriaan
Ik ben bezig met een andere optie. Ik vind de Tic oplossing er kwetsbaar uitzien. Ik ben zelf bezig met een combinatie te bouwen vergelijkbaar met de Defender stuurbekrachtiging. Een stuurbekrachtiging van een Defender of RR past niet of je moet je chassis willen verbouwen. Ik heb gekozen voor een conversie die veel in de US wordt toegepast. Daarnaast ga ik een elektrische pomp gebruiken ipv via een pully op de motor. Zodra ik het heb gemonteerd, kan ik je meer vertellen. Inkoop materialen ongeveer 800 euro incl. btw.
Groet,
Adriaan
Re: Stuurbekrachtiging op series 3
Een keer vaker naar de sportschool dan lach je op de duur om de series besturing.... 
groet, tom

groet, tom