soort draad krukasbout 2,5l kaapstander (voor Maarten B e.a.)
Geplaatst: za 11 sep 2004, 23:19
Maarten,
ik heb even de originele Land Rover ETC 7934 Bolt Crankshaft opgemeten.
De superwinch bout heb ik hier nog niet, maar volgens mij kan je met de Land Rover bout prima aanpassen.
Bij het plaatsen van de Driving Dog van de Kaapstander moet er ruimte zijn voor de dikte van die Driving Dog. Ik ga uit van een dikte van ongeveer 5 mm.
De kop van de Land Rover bout is bijna 17 mm. dik en heeft de "sleutelmaat" 41 mm.
Hoewel het de sterkte niet ten goede komt, ga ik ervan uit dat het prima mogelijk is om 5 mm. van de bout kop af te draaien (die 12 mm. moet nog genoeg zijn om de drivingdog en de pulley op z'n plaats te houden, desnoods voor het aandraaien een dop vlakken).
Na het afdraaien moet de "sleutelmaat" nog verkleind worden (even een randje laten indraaien als referentie). Volgens mij is dit prima te vijlen (met beleid en geduld, en een goede vijl), of anders te laten steken.
Al met al wat werk, maar Superwinch heeft me laten weten geen onderdelen van de Capstan Winch meer te hebben (ik heb overigens wel een copy van de Fittings instructions Issue 5/93, heb je daar interesse in ?).
Succes
P.S., de bout kost ongeveer 6 Euro bij Land Rover
ik heb even de originele Land Rover ETC 7934 Bolt Crankshaft opgemeten.
De superwinch bout heb ik hier nog niet, maar volgens mij kan je met de Land Rover bout prima aanpassen.
Bij het plaatsen van de Driving Dog van de Kaapstander moet er ruimte zijn voor de dikte van die Driving Dog. Ik ga uit van een dikte van ongeveer 5 mm.
De kop van de Land Rover bout is bijna 17 mm. dik en heeft de "sleutelmaat" 41 mm.
Hoewel het de sterkte niet ten goede komt, ga ik ervan uit dat het prima mogelijk is om 5 mm. van de bout kop af te draaien (die 12 mm. moet nog genoeg zijn om de drivingdog en de pulley op z'n plaats te houden, desnoods voor het aandraaien een dop vlakken).
Na het afdraaien moet de "sleutelmaat" nog verkleind worden (even een randje laten indraaien als referentie). Volgens mij is dit prima te vijlen (met beleid en geduld, en een goede vijl), of anders te laten steken.
Al met al wat werk, maar Superwinch heeft me laten weten geen onderdelen van de Capstan Winch meer te hebben (ik heb overigens wel een copy van de Fittings instructions Issue 5/93, heb je daar interesse in ?).
Succes
P.S., de bout kost ongeveer 6 Euro bij Land Rover