rammelende bak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
misha

rammelende bak

Bericht door misha »

ola, ik heb ook weer es wat... (-:

Even een raadseltje voor de mensen meer verstand hebben van versnellingsbakken dan ik (en dat zijn er vast nogal wat :-)

Ik heb een rammel in mijn bak (LT77 in een 90) of, het is eigenlijk niet echt een rammel, als ik het geluid moet omschrijven dan zou ik zeggen dat het lijkt op tandwielen die elkaar raken (in stationaire stand wel te verstaan)

het gaat ongeveer zo: gr grrrr grrrrrrrrr GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR etc.

Het is alleen als de ik stationair sta te draaien, het gekke vind ik ook dat het alleen is als de bak goed warm is anders klinkt het normaal. op het moment dat ik de koppeling indruk of een klein beetje gas bijgeef verdwijnt het geluid....

Wat is er mis met mijn bak?! (misschien de drukgroep?)

gr en alvast bedankt, Misha
Arie SIII88Ducktarie

Re: rammelende bak

Bericht door Arie SIII88Ducktarie »

Doe ff een zoekopdracht op Grgrgrgrgrgrgrrrrrr... zal ik zeggen ..

Bowy weet hier alles van.. Wie niet trouwens. Volgens mij is er geen 1 bak die niet staat te rammelen hoor..

Grtz,
Arie
Willem

Bericht door Willem »

Hoe oud is de olie die d'r in zit? zit de juiste olie in die bak? kijk daar eerst eens naar.
peter

Bericht door peter »

is het niet je koppelingslager?
robb

Bericht door robb »

Ik zou inderdaad zeggen dat het klinkt als je drukgroep, kijkend naar je beschrijving en omschrijving van het geluid een beetje zoals het geluid van de "postbank" grrrrrrrrr
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Misha dit is de hoofdas in je bak die niet heel strak staat opgesteld. (zit ook in mijn bak net gereviceerd door Ashcroft) volgens de jongens van SMB kan het niet kwaad dit gerammel. Desnoods rijd een keer langs en laat Ad even luisteren.....? Het is naturlijk wel storend maar om het op te stellen moet de hele bak uit elkaar...

Cheers BOwy
misha

Bericht door misha »

bedankt voor de tips allemaal, ik zal es laten luisteren

grz Misha
Plaats reactie