Koppelings problemen HELP!!!!!!!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Peter

Koppelings problemen HELP!!!!!!!!

Bericht door Peter »

Hallo prikkers,

gisteren nog fijn gereden, vandaag wil ik weg rijden en hij wilt niet meer ontkoppellen. In zijn achteruit ging hij nog maar ik heb hem met moeite weer in zijn twee hem terug kunnen zetten op zijn plaats. Gisteren wel een beetje off-road gereden, maar later op de avond nog gewoon op de weg gereden. niets aan de hand. Wie kan me helpen, het is een 110 uit 1988 TD.
110

Re: Koppelings problemen HELP!!!!!!!!

Bericht door 110 »

Peter,

kan je nog wat meer details geven ?

Heb je nog vloeistof in de koppelings cylinder ? Is er ergens een lekkage ?
Hoe " voelt" de koppeling ? Wel of geen druk ?

Het kan zijn dat de " koppelings hefboom" gebroken is, of dat je mastercylinder niet meer goed werkt.

Succes
Peter

Bericht door Peter »

Hoi, bedankt voor je reactie.
Hij heeft geen druk meer, zit dat vloeistofreservoir naast je remdrukgroep?
Waar zit die hefboom en mastercylinder?
Hij gaat met heel veel moeite in z'n achteruit en in z'n tweede versnelling.
110

Bericht door 110 »

Het resevoir zit aan de mastercylinder vast (er bovenop, het is een geheel) en is ook van aluminium (vaak zit er een zilver kleurig dopje op, soms is dat vervangen voor een witte kunstof uitvoering van een rem reservoir).
Ervan uitgaande dat het om een links gestuurde auto gaat, dan zit de master cylinder helemaal links tegen het schutbord aan, direct boven het koppelings pedaal (het is één geheel: één "unit&quot.

In het reservoir zit een nokje dat het minimum niveau aangeeft (maar dat wijst zich vanzelf).
Als je een breedband verbinding hebt kan ik je aanraden om op de volgende site de werkplaats handboeken te downloaden (dat geeft inzicht in de constructie).

users.skynet.be/sn/

Succes
Peter

Bericht door Peter »

Bedankt voor je snelle reactie. We gaan ff downloaden (880 pagina's!!) en kijken we ff verder bij daglicht!
110

Bericht door 110 »

Om het zoeken te vergemakkelijken,

Bladzijden van de Pdf.'s

locatie, en afbeelding cylinder
boek één
blz. 75

revisie:
boek twee,
blz. 186

Succes
Jeroen 90 TD

Bericht door Jeroen 90 TD »

Dag Peter,

Ik heb het probleem afgelopen zaterdag ook gehad bij mijn 90 TD uit 1988. Ik heb alles ontlucht, maar de lekkage bleek zo groot dat na een 1,5 uur het reservoir weer leeg was.

Ik heb gisterenavond de mastercilinder vervangen door een nieuwe (€ 30) en het probleem is opgelost. De olie drupte bij mij bij het koppelingspedaal naar beneden.

Het vervangen van de mastercilinder is op zich niet moeillijk, maar wel een vervelende klus. Je kunt er bij een linksgestuurde auto moeilijk bij en je moet daarom ook de remunit loshalen.

Als je speciefieke vragen hebt, met je ze maar even stellen.

Succes!

Jeroen 90 TD
Plaats reactie