Ik heb de laatste paar dagen een knipperend oliedruklampje... Kan me niet voorstellen dat het echt de druk is, want de pomp zit er net 6 mnd. in, en is gereviseerd... Olie enz. is ok. Het is ook toerental en belasting onafhankelijk. M.a.w. hij gaat niet uit bij meer toeren o.i.d. Ik denk dat het gewoon de drukschakelaar is, maar ja, oliedruk maakt me toch altijd weer extra alert... Misschien stomme vraag, maar waar zit de oliedruksensor, en is dit een bekend "probleem" ? Tip ?
Tnx.
109D sIII ex-leger '80
Oliedruk ?
Re: Oliedruk ?
De drukschakelaar zit in de deksel van je oliefilter gedraaid. Kijk eerst effe of het kontaktpunt niet vet is of iets dergelijks. Zoniet draai het ding eruit (kijk uit want je olie komt vanuit dat gat naar buiten lopen (even een plugje maken) en maak het ding goed schoon (zit een kogel in die kan gaan vastzitten). Er weer in en waarschijnlijk doet ie het weer. Zo ja, vervang meteen de afdichtring van de sensor.
sukses
Peter
SIII 109 "Jeltsin"
sukses
Peter
SIII 109 "Jeltsin"
Re: Oliedruk ?
heel bekend probleem meerdere keren gehad = lek membraampje in sensor of gebroken veertje of verstopt gaatje, kies maar