hoi
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met het importeren van een auto met lpg? Het gaat hier om een belgische RR uit 78. Hoe het invoeren in zijn werk gaat weet ik wel, maar hoe gaat het met het gas kan dat gewoon blijven zitten en komt dit dan op het nl-kenteken? of moet er een nieuwe nl installatie in?
groet Frank
importeren auto met lpg
Re: importeren auto met lpg
Even bellen met de RDW is raadzaam. De installatie moet voldoen aan moderne normen, voor zover ik weet zelfs G3. Voor een nieuw af te geven kenteken is dat meen ik een vereiste.
Groet van Marco!
Groet van Marco!
Misschien heb je hier wat aan:
[www.autovak.nl]
Dennis B.
[www.autovak.nl]
Dennis B.
Ik heb net een auto uit Engeland laten keuren en als de installatie op het buitenlandse kenteken staat wordt die gewoon overgenomen. Ze hebben alleen gekeken of het veiligheids relais werkt en of er lekkages aan zitten.
Als het iet op kenteken staat moet je een tankcertificaat hebben en een inbouwverklaring en moet ie aan alle huidige eisen voldoen.
Als het iet op kenteken staat moet je een tankcertificaat hebben en een inbouwverklaring en moet ie aan alle huidige eisen voldoen.
Ik heb zelf ook een RR met LPG uit Belgie ingevoerd, en op zich gaf dat geen probleem, behoudens dat ik de handbediende afsluiter die er op zat moest vervangen door een elektrische.
Als ik het goed begrepen heb zijn er 'permanente eisen' waar ALLE installaties aan moeten voldoen (zoals bv de elektrische afsluiter en een 80% stop), maar kan je voor het overige een buitenlandse installatie zo invoeren (dus bv zonder nederlandse goedkeuringstekens).
Wouter
Als ik het goed begrepen heb zijn er 'permanente eisen' waar ALLE installaties aan moeten voldoen (zoals bv de elektrische afsluiter en een 80% stop), maar kan je voor het overige een buitenlandse installatie zo invoeren (dus bv zonder nederlandse goedkeuringstekens).
Wouter