Na een heerlijke vakantie in het Noorden zijn we weer terug in ons Kikkerland,waar we gelukkig de hittegolf hebben gemist! (anders stuift die modder zo in Almere

) Ik zag dat de tamtam alweer sneller was dan het Prikbord en dat wij dus alweer in het land gesignaleerd waren voordat ik het zelf kon melden... (Gelukkig is er nog een stukje sociale controle in deze snelle wereld,hee Nardo,je PU zag er trouwens puik uit!) Een paar Prikkers zijn, bij tijd en wijle, op de hoogte gehouden van onze trip en hebben dan ook al textueel mogen meegenieten. Wat waarschijnlijk nog wel even gaat duren zijn de foto's...... Onze beslissing om een digicamera en een laptop mee te nemen heeft er natuurlijk toe geleid dat er zo'n 800+.... fotootjes zijn gemaakt en een paar korte filmpjes.... dus..... even geduld... Ik zal natuurlijk ook weer even rustig de tijd moeten nemen om weer om te schakelen van al dat natuurgroen naar dit groene scherm en alle gemiste topics even willen doorlezen

Dus bij deze voor de Scandinaviekenners de snelle route,Alkmaar,Denemarken de brug over naar Zweden(mooi stukje techniek,Richard ontmoet op de Noordkaap die nog heeft meegebouwd aan deze). Stockholm(hetzelfde management als onze grote steden... trek het asfalt maar in de vakantieperiode open, lekker makkelijk...mooie stad) Met de Vikingline over naar Turku,Finland. Langs de westkust naar boven,Vaasa,Oulo,Tornio en natuurlijk naar de Kerstman in Rovaniemi. Daar gebelt met Tony(bij iedereen nog bekent van de Prikkersdag2004 waar hij bij het K.U.T zat...Koffie Uitschenk Team) Die wist ons te vertellen dat er een rally gereden zou worden in Tampere..... Bijna 800 kilometer weer naar het zuiden.... Na de rally weer via het midden en het oosten van Finland naar het Noorden, veel mooier dan de kust dus! Kemijarvie,Tankavaara,Ivalo,Inari,Utsjoki. Hierna Noorwegen ingedoken en naar Vadso en pootjebaden in Vardo. Terug naar de Noordkaap(wat ons uitgangspunt voor deze vakantie was). Nu begon het afzakken via Hammerfest,Alta,Narvik. Richting Bodo naar de Saltfjord om te kijken naar de Saltstraumen( flinke getijdenkolken) Grong,Steinkjer,Trondheim,via Trollstigveien( Heerlijk rustig tuffend naar boven via de haarspeldbochten) door de Geirangerfjorden, Jostedalsbreen, Jotunheimen, Flam( Heel leuk treintje,veel toeristen...), Preikestolen(fantastisch uitzicht....als het helder is!), Kristiansand en in Larvik de boot naar Frederikshaven( Noord Denemarken). Inmiddels zijn we op de hoogte van de verschillen tussen rendieren en elanden (mede dankzij Bart! Hoe is het met je?) We hadden het geluk om welgeteld 1 eland te zien( s'nachts en dus bijna niet te zien op de foto...) en meer rendieren dan wij op zouden kunnen tijdens een BYOBBQ

Verder nog veel LaRo contacten opgedaan,Nederlanders(Marcel &Carla,Jan&Coby),Finnen(Marko),Duitsers(Jan),Italianen(Pino&een vriend,en een heel aardige vent uit Genua),Zwitsers(Peter,Peach voor vrienden en familie,en dat ben je natuurlijk als je LaRo rijdt)
En wat denk je....ben ik net een paar dagen weer in het land, kom ik in Purmerend een Toyo LWB met witte huif tegen die spontaan naar mij begint te zwaaien(heeft mischien eerder LaRo gereden, of gaf uitting aan het ultieme 4x4Prikkersgevoel?) Oh ja, wij zijn nr 208 op de lijst voor LaRoFun for Cliniclowns! Dus niet twijfelen,gewoon doen!
Misschien tot zondag Almere(sociale verplichtingen...)en anders zeker tot 4&5sept!
Andy&Amanda,die zich mentaal aan het voorbereiden zijn op IJsland
110 300TDi,Cool Runnings,die ook volgeladen zo rond de 1op10 bleef rijden en op zo'n 12000 kilometer 4 liter olie verbruikt heeft.... Hoe beloon je zo een beest?
p.s. anekdote,Andy en Amanda rijden ergens in het Noorden.Vraagt Andy aan Amanda;zeg Amanda,hoeveel lampen hebben wij eigenlijk bij ons? Dus Amanda denken...1oplaadbare Maglite,1Maglite op Dcellen,1miniMaglite,1schudzaklampje(met magneet en spoel...milieu...),1kampeerlamp.... 5stuks dus buiten de autoverlichting.... Hoezo?
Vinden jullie dat niet een BEETJE OVERDREVEN???
Als je op vakantie gaat naar een gebied waar het in de zomer s'nachts zo licht blijft dat je zonder verlichting je 4x4 blaadjes kan blijven lezen...