Ben ik weer.
Enige tijd terug vroeg ik via dit geweldige medium jullie medewerking bij het oplossen van een verlichtingsprobleem. Je weet wel...massa zoeken via een ander lampje waardoor ze alletwee maar halve bak branden (knipperlicht en dim/grootlicht). Toen ik het op wilde lossen, werkte alles weer normaal dus ik blij. Rij ik gisteren naar huis en plotseling...boem...gingen we weer! Dus ik kan vanmiddag weer mijn Sherlock Holmes-overall aan doen en gaan zoeken. Lekker werkje!
En ik heb meteen weer twee nieuwe vragen. De eerste gaat over de brandstofmeter. Wij hebben een 88 LW die dus 2 tanks heeft. Van de ene werkt de vlotter en sensor uitstekend. Van de tank onder de bestuurder echter niet. Enig idee waar ik moet zoeken? Iemand anders ervaringen mee? Wat verwachten jullie: electronisch of vlotterprobleem?
Daarnaast zullen wij binnen afzienbare tijd aan een nieuwe huif moeten. Onze Sam (da's zijn naam) is met circa 25 cm verlengd om hem op grijs te krijgen. Dat houdt dus in dat de huif ook iets langer is (een standaard 2e hands huif helpt dus niet). Hebben jullie een goed adresje hiervoor of wordt het een standaard zeilmaker?
Bedankt weer voor jullie inbreng. Ik word hier steeds wijzer.
Groeten,
Erskine
Brandstofmeter en nieuwe huif
Re: Brandstofmeter en nieuwe huif
Kijk eens naar de keuze schakelaar, de achterzijde wel te verstaan.
Als je hem omzet moet hij een palletje raken zodat het circuit sluit.
Ik had het dat een palletje te hoog stond. Hij geeft dan maar wat aan........ en ik maar denken goh wat rijdt hij zuinig.............
Meet de kontakten even door (ik neem aan dat de weerstand veranderd naarmate je de vlotter beweegt)
Suk6
JW
Als je hem omzet moet hij een palletje raken zodat het circuit sluit.
Ik had het dat een palletje te hoog stond. Hij geeft dan maar wat aan........ en ik maar denken goh wat rijdt hij zuinig.............
Meet de kontakten even door (ik neem aan dat de weerstand veranderd naarmate je de vlotter beweegt)
Suk6
JW
Re: Brandstofmeter en nieuwe huif
Hi Erskine,
Geeft je benzinemeter helemaal niets aan? of blijft deze stilstaan?
Ik heb het ook weleens meegemaakt dat de meter op een van beide tanks niets / slecht aangaf. Even met de hand in de (probleem)tank (eerst filterbuis eruit natuurlijk) en dan de vlotter weer even bewegen/gangbaar maken). Daarna deed hij het bij mij weer.
Tis het proberen waard.
Gr. DennisM
Geeft je benzinemeter helemaal niets aan? of blijft deze stilstaan?
Ik heb het ook weleens meegemaakt dat de meter op een van beide tanks niets / slecht aangaf. Even met de hand in de (probleem)tank (eerst filterbuis eruit natuurlijk) en dan de vlotter weer even bewegen/gangbaar maken). Daarna deed hij het bij mij weer.
Tis het proberen waard.
Gr. DennisM