kwam een leuke site tegen: [www.grootgezin.nl]
op deze site is een link die direct een mail naar alle politieke partijen gaat en je kunt aldus je gal spuwen over het toch wel serieuze voornemen van Wijn.
Ik heb dat nu gedaan en tot mijn verrasing....kreeg ik van alle partijen een vrij persoonlijke reactie.
Die van VVD, SP en LPF waren het meest negatief over de plannen en hadden tevens de beste mail qua uitleg.
Als je dan toch wat wilt..mail dan ook, het kan altijd wat schelen in de besluitvorming.
Ook www.weetjewel.nl van de VW club is errrug tegen en wil wellicht een actie gaan doen..
en ik heb gvd net een hilux van dat andere goede merk gekocht zelfs als ik hem naar camper ombouw zit ik nog met die stomme bpm
dus ga ik er een komplete landrover opbouw van 30 jaar opzetten en hopen dat ze gek zijn bij de apk
Kleine en middelgrote bedrijven, zoals installatie-, schilder- en bakkersbedrijven, reageren furieus en stomverbaasd op de aangekondigde maatregelen.
Bovag is 'verbijsterd'. ,,De auto is weer eens als melkkoe van stal gehaald,'' zegt directeur Peter Janssen van de brancheorganisatie.
,,Een sigaar uit eigen doos'', vindt de installatiebranche-vereniging Uneto-Vni. ,,Onze achterban hoor ik hier al luidkeels over mopperen,'' zegt een woordvoerder. ,,Juist de bedrijven die al niet zo'n grote omzet hebben, zijn de dupe. Nu betalen ze globaal per bestelauto dertig tot veertig euro per kwartaal, dat wordt straks 330 euro.''
H. Boswijk, medewerker van de bakkersbrancheorganisatie NBOV, vraagt zich af wat bakkerijen aanmoeten met een verlaging van de vennootschapsbelasting. ,,De meeste van onze bedrijven zijn te klein om vennootschapsbelasting te betalen. Aan die compensatie hebben wij dus niets.''
Ook de verladersorganisatie EVO is 'absoluut niet gelukkig' met de maatregelen. ,,Het aanschaffen van een auto kost straks ruim veertig procent meer. Dat verdienen kleine bedrijven niet zo snel teru'', aldus Godfried Smit, hoofd klantencontacten.
De schilder- en onderhoudsbranche Fosag vermoedt dat de consument straks meer gaat betalen voor zijn producten. ,,Wij moeten onze bedrijfskosten wel doorberekenen om zelf niet over de kop te gaan'', aldus een
wees maar niet blij, want door de afschaffing van de grijs kenteken regeling, een notobene europeesche regeling kun je er op wachten dat de andere twee europeesche regelingen, oldtimers en campers ook aan de beurt komen.