remleiding

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
robbert

remleiding

Bericht door robbert »

hallo allemaal,

ik ben bezig met het repareren van het schutbord van m'n sIII, om overal beter bij te kunnen zou het makkelijk zijn om de leidingen van de remmen en koppeling los te maken.
Lijkt me op zich niet zo moeilijk, gewoon de leidingen losschroeven. Waar ik wel bang voor ben is de lucht die in de leidingen komt. En dat ik straks geen rem/koppelingdruk heb. Moet ik hier over inzitten, of is alles goed te ontluchten, en zo ja hoe moet dat dan, heb het namelijk nog nooit gedaan.

alvast bedankt,

robbert van der burg

ps. zal binnenkort foto's plaatsen van de vorderingen van de sIII pick up.
Victor Rutten

Re: remleiding

Bericht door Victor Rutten »

Ha die Robbert,

Het ontluchten van de remmen is niet zo heel moeilijk mits de ontluchtings nippels op de remcilinders gangbaar zijn.

Als je je schutbord wilt repareren achter of in de buurt van de leidingen zou ik ze zeker losmaken.

Groeten, Victor

seriesIII 109 ambulance "Dwarsligger"
seriesIII 88 ex-belg "Jerommeke"
Ard

Bericht door Ard »

Ik zou er niet al te makkelijk over denken. Ben pas met twee man bijna een heel weekeind bezig geweest.
defender110

Bericht door defender110 »

Robert,

Belangrijk voordat je iets losschroeft is een remhulp te gebruiken. Kan gewoon en stevig stuk hout zijn wat je tussen pedaal en stoel vastzet. Dit zorgt ervoor dat je pedaal ingetrapt blijft tijdens het sleutelwerk en dat er dus (bijna) geen remvloeistof uit je leidingen loopt. Scheelt een heleboel met het ontluchten!!!

Marco
frank

Bericht door frank »

hoi

drie dingen zijn van wezenlijk belang:

1. remolie bijt in op je lak, zorg dus dat je hiervan niks op je lak morst
2. schaf /leen een speciale remslangsleutel aan dit is een zeskantige ringsleutel met een opening, zorgt ervoor dat je nippels heel blijven. Met een steeksleutel wil ook maar als je een nippel/leiding stukdraaid ben je een heel eind verder als die 10 euro voor zo´n sleuteltje
3 bij het ontluchten. Zorg ervoor dat je je hoofdremcylinder niet dieper intrapt als dat hij normaal gaat, hieronder zit nogaleens vuil e.d. met als gevolg dat je hoofdremcylinder stuk kan gaan, een speciaal ontluchtingssetje waarmee je je remreservoir op durk zet of aan je ontluchtingsnippel zuigt is het beste en kost niet zoveel.

het is zowiezo geen slecht plan je remvloeistof te wisselen, dit moet elke paar jaar en zorgt ervoor dat je remsysteem goed blijft en niet gaat corroderen.

succes Frank
Plaats reactie