Diesel besparing Freewheelhubs
Diesel besparing Freewheelhubs
Ik zou jullie nog wat laten weten over de eventuele brandstofbesparing met gebruik van freewheelhubs.
De afgelopen 2 weken getest.
Normaliter rijdt ik op een tank (40ltr) 300 kilometer is 1 op 7,5 en dat voor een SIII 109D softop
Nu (twee tanken verstookt) rij ik 325 kilometer en dat is 1 op 8,125 verschil van 0,625 per km en das toch leuk
Nu was het wel lekker warm en heeft het niet erg gewaaid van de week.
Ik heb denk ik 99,98% op verharde weg gereden (af en toe een bermpje moet mogen toch)
Groeten
Jan Willem
De afgelopen 2 weken getest.
Normaliter rijdt ik op een tank (40ltr) 300 kilometer is 1 op 7,5 en dat voor een SIII 109D softop
Nu (twee tanken verstookt) rij ik 325 kilometer en dat is 1 op 8,125 verschil van 0,625 per km en das toch leuk
Nu was het wel lekker warm en heeft het niet erg gewaaid van de week.
Ik heb denk ik 99,98% op verharde weg gereden (af en toe een bermpje moet mogen toch)
Groeten
Jan Willem
Re: Diesel besparing Freewheelhubs
Rekenen of redeneren is niet je allersterkste kant, of je hebt het gewoon verkeerd opgeschreven 
Het verschil is geen 0,625 per km.
Maar je rijdt 625 meter meer per liter diesel.
Het verschil is dus 0,01 liter per km zuiniger
7,5 kilometer met een liter of 8,125 met een liter, het kan wel net uitmaken of je de volgende pomp wel of niet haalt.
Frans Bonnes

Het verschil is geen 0,625 per km.
Maar je rijdt 625 meter meer per liter diesel.
Het verschil is dus 0,01 liter per km zuiniger
7,5 kilometer met een liter of 8,125 met een liter, het kan wel net uitmaken of je de volgende pomp wel of niet haalt.
Frans Bonnes
Jij was dus iets vroeger wakker
Ik kan dus 8,335% meer genieten van een tankje diesel.
hoi
Jan Willem
Ik kan dus 8,335% meer genieten van een tankje diesel.
hoi
Jan Willem
Jan Willem
Volgens mij klopt dat wel, maar ik ben niet eerder wakker, ik ben nog wakker, ga zo naar mijn bed. Nachtdienst gehad
Frans Bonnes
Volgens mij klopt dat wel, maar ik ben niet eerder wakker, ik ben nog wakker, ga zo naar mijn bed. Nachtdienst gehad
Frans Bonnes
Rekenwondertjes zeker???????
Goeiemorgen zeg. Ik heb al moeite met het gewone werk maar leuk om te lezen, kost dit veel tijd om uit te rekenen?
Goeiemorgen zeg. Ik heb al moeite met het gewone werk maar leuk om te lezen, kost dit veel tijd om uit te rekenen?
Als je met tachtig km/pu naar je werk rijdt en je moet 20 kilometer rijden heb je tijd zat om e.e.a. uit te rekenen
JW
JW
Jan W,
Een tijd terug geloofde bijna niemand mij toen ik beweerde dat de besparing wel degelijk merk/meetbaar is.
Gelukkig is er nu iemand die met een recent praktijkvoorbeeld komt.
Als je trouwens rekenen leuk vindt dan heb ik ergens nog wel de berekening van de wrijvingsverliezen met en zonder vrijloopnaven.
Dennis B.
Een tijd terug geloofde bijna niemand mij toen ik beweerde dat de besparing wel degelijk merk/meetbaar is.
Gelukkig is er nu iemand die met een recent praktijkvoorbeeld komt.
Als je trouwens rekenen leuk vindt dan heb ik ergens nog wel de berekening van de wrijvingsverliezen met en zonder vrijloopnaven.
Dennis B.
De wat
Ik heb liever een programma waarbij ik me suk6vol rijk kan rekenen
JW, die het"naar het einde van de maand rekenen"vervelend vindt
Ik heb liever een programma waarbij ik me suk6vol rijk kan rekenen
JW, die het"naar het einde van de maand rekenen"vervelend vindt
Als je aan het eind van je salaris nog een heel stuk maand over hebt dat is vervelend. Groet Dirk.
Besparing of niet, het scheelt een hoop aan trillingen in de auto, veroorzaakt door de voorwielaandrijving.
En minder slijtage van de kruisjes etc...
Bram
En minder slijtage van de kruisjes etc...
Bram
en wat kosten die dan die freewheelhubs of hoeveel kilometer moet je rijden om ze terug te verdienen voor de rekennaars onder ons
Teveel variabelen (kostprijs,brandstofprijs, type auto,type motor, staat van onderhoud, gebruiksomstandigheden, klimaat, ik zal nu maar stoppen) om een nauwkeurige terug verdien tijd te kunnen berekenen.
Dennis B.
Dennis B.
Jaja dat zeg je nou wel maar ik rijdt er 60 met een gemiddelde van een 90 km per uur exclusief files maar zo `s morgens vroeg ben ik net een dood vogeltje.
Dan zit papa met een sigaar in z`n snuit te suffen en dan ga je toch zeker niet verwachten dat ik nog ga zitten rekenen ook ?????
Ik ben blij dat "Vitamientje" de weg weet naar het werk anders kwam ik er nooit.
Dan zit papa met een sigaar in z`n snuit te suffen en dan ga je toch zeker niet verwachten dat ik nog ga zitten rekenen ook ?????
Ik ben blij dat "Vitamientje" de weg weet naar het werk anders kwam ik er nooit.
Ik heb op mijn telefoon een calculator dus het verbruik was snel bekend.
Maakte alleen hierna een denk foutje, waarschijnlijk omdat het nog wat vroeg denk ik
JW
Maakte alleen hierna een denk foutje, waarschijnlijk omdat het nog wat vroeg denk ik
JW