Ik heb geprobeerd mijn radio en telefoon aan te sluiten in mijn Disco, op zich levert dit geen probleem op. Waar ik al een tijdje mee zit is dat mijn klokje soms wel en soms niet zichtbaar is, dwz er is geen stroom.
Het probleem zit hem natuurlijk in "soms wel, soms niet.."
Maar nu heb ik ditzelfde probleem ook met de radioaansluiting.
Waarschijnlijk zitten de aansluitingen voor de radio en het klokje op dezelfde kabelboom, want ik heb de stroom gemeten en deze varieert. De ene keer staat er slechts 7-8V, de andere keer iets hoger en staat ie op 10V en de andere keer op 12V, en ook weleens helemaal niets.
Wanneer ik namelijk de deur opendoe, dan "loopt" de stroom gewoon weg, heb ik geen klokje meer en geen radio meer Zodra de deur weer dicht gaat, (maw de deurschakelaar wordt ingedrukt) dan is de stroom weer tussen de 7 en 12V (varieert nog steeds).
Volgens mij is er iets niet goed
Maar ik heb geen stroomschema, staat deze misschien op de prikkersCDrom?
Of wie kent dit probleem en heeft er wat aan kunnen doen?
Graag hoor ik van jullie
Groetjes, JC
electra problemen
Re: electra problemen
Zoek voor de radio en telefoon, die je zegt zelf te hebben ingebouwd, eens een ander massapunt.
Frans Bonnes
Frans Bonnes
Hoi Frans,
Dat is idd wel een goed idee.
Maar ik stap nu net weer in & uit de auto en het wordt al gekker; de binnenverlichting van de Disco doet het ook niet meer, niet voorin en ook niet achterin. Ik heb een beetje het idee dat het dan allemaal van dezelfde massapunt moet komen en daar heb ik eigenlijk heb electra-schema voor nodig want anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
De auto loopt wel gewoon keurig, de verlichting buitenom doet het ook prima, ook de knipperlichten maar de radio, het klokje en de binnenverlichting dus niet.
Een zeer verwarde JC
Dat is idd wel een goed idee.
Maar ik stap nu net weer in & uit de auto en het wordt al gekker; de binnenverlichting van de Disco doet het ook niet meer, niet voorin en ook niet achterin. Ik heb een beetje het idee dat het dan allemaal van dezelfde massapunt moet komen en daar heb ik eigenlijk heb electra-schema voor nodig want anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
De auto loopt wel gewoon keurig, de verlichting buitenom doet het ook prima, ook de knipperlichten maar de radio, het klokje en de binnenverlichting dus niet.
Een zeer verwarde JC
Massa is inderdaad vaak een probleem.
In dit geval hebben de verlichting, de radio en het klokje (en de spanningsmeter die 7, 8 of 10 volt aangeeft) een andere massa. Dat zal dus het probleem niet zijn.
Is de spanning bij de zekering voor deze objecten wel stabiel? (beide kanten van de zekering meten). Ik vermoed een draadbreuk, of slecht contact ergens bij de zekeringen in de buurt. Want alleen daar heb je jouw combinatie van een klok, radio en binnenverlichting volgens mij...
Martin 109D SIII stawag
In dit geval hebben de verlichting, de radio en het klokje (en de spanningsmeter die 7, 8 of 10 volt aangeeft) een andere massa. Dat zal dus het probleem niet zijn.
Is de spanning bij de zekering voor deze objecten wel stabiel? (beide kanten van de zekering meten). Ik vermoed een draadbreuk, of slecht contact ergens bij de zekeringen in de buurt. Want alleen daar heb je jouw combinatie van een klok, radio en binnenverlichting volgens mij...
Martin 109D SIII stawag
Hoi Martin,
Ik begrijp het niet helemaal.
Wat bedoel je met "beide kanten van de zekering meten"??
De Discovery is voorzien van die "steekzekeringen" en volgens mij valt daar niets te meten, alleen de weerstand (maar ik ben ook geen electro-man
)
Verder heb ik net de spanning gemeten en wat aan de zekeringen(+kast) zitten te friemelen, maar dat heeft ook geen effect. Ik vermoed ook ergens een draadbreuk of een beschadigde draad die op breken staat, vooral omdat het niet constant is.
Maar waar in vredesnaam?
Groetjes, JC
Ik begrijp het niet helemaal.
Wat bedoel je met "beide kanten van de zekering meten"??
De Discovery is voorzien van die "steekzekeringen" en volgens mij valt daar niets te meten, alleen de weerstand (maar ik ben ook geen electro-man

Verder heb ik net de spanning gemeten en wat aan de zekeringen(+kast) zitten te friemelen, maar dat heeft ook geen effect. Ik vermoed ook ergens een draadbreuk of een beschadigde draad die op breken staat, vooral omdat het niet constant is.
Maar waar in vredesnaam?
Groetjes, JC