Bijladen accu

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jeroen 90 TD

Bijladen accu

Bericht door Jeroen 90 TD »

Dag Mensen,

Een vlugge vraag voordat ik morgen op vakantie ga met de Laro.
Natuurlijk moet er een dag voor vertrek weer iets aan de hand zijn. Het waarschuwwingslampje van de accu begint te branden.

Nameten leert dat de accu 14 volt laadt als er niets elektrisch aanstaat. Als de koplampen en de radio aanstaat, laadt de accu nog maar 13,2 Volt.

Dit alles bij stationair draaien. Als ik extra gas geef loopt het voltage niet op.

Klopt dit allemaal of is er toch iets mis? De startkabels liggen in ieder geval achterin.

Groeten,
Jeroen 90 TD
Ron 110

Re: Bijladen accu

Bericht door Ron 110 »

[www.prikpagina.nl]

heb je hier wat aan Jeroen?

prettige vakantie

Ron 110 (ook TD)
Erik H

Bericht door Erik H »

Jeroen

Hoe is de spanning van je v-snaar die de dynamo aandrijft???
En doet het lampje het nog als je gas geeft???
Als hij dan nog brand moet je morgen toch je dynamo erafhalen en door laten meten bij bv lasaulec of brezan (bij mij in de buurt tenminste), waarschijnlijk wordt het veld van de dynamo (een soort bekrachtigingsspoel) dan niet meer bekrachtigd.
En het is wel redelijk normaal als de laadspaning iets daalt als je je lampen en radio aan hebt, is namelijk een behoorlijke belasting.
Jeroen 90 TD

Bericht door Jeroen 90 TD »

Dag Ron en Erik,

Bedankt voor jullie antwoorden. Op de V-snaar staat voldoende spanning. Die had ik al extra gespannen. De accu laadt blijkbaar ook voldoende volgens de andere postings met 14 Volt. Als ik gas geef, laadt de accu niet extra bij en het lampje gaat dan niet uit.

Geen idee wat het probleem is. Ik gok er maar even op dat enkel het lampje kuren heeft. Vandaag geen tijd meer om het na te laten kijken. Ik wil vanochtend aanrijden....

Toch bedankt. Speepkabels gaan toch maar in.

Groeten,
Jeroen 90 TD
Jean Pierre Reijnen

Bericht door Jean Pierre Reijnen »

Hee Jeroen... fijne vakantie...
Ik moet nog een weekje wachten...

Groet JP!
Erwin ter Riet

Bericht door Erwin ter Riet »

mijn 110td doet dat ook bij stationair,