Beste mensen,
Met veel aandacht de vorige posting mbt de bandenspanning gelezen. Maar wat blijkt nu, op mijn General Grabbers staat 550 KPa!
Dat is dus 5,5 Bar. Dat lijkt me toch wel erg veel van het goede. Ik heb nu voor 2,5 bar en achter 2,7 bar er in zitten. Toch maar wat hoger richting de 3,5? Of moet ik toch meer in de buurt van de 5 gaan zitten?
Ik rijd mogelijk morgen aan naar Italie, dus met dat in het achterhoofd is het misschien makkelijker om een goed antwoord te geven.
Jeroen 90 TD
Alvast bedankt
Bandenspanning
Re: Bandenspanning
De druk die op de banden vermeld staat is de druk bij maximale belasting (staat ook op de band).
De druk die jij moet aanhouden moet dan worden teruggerekend naar de belasting per band. Let er wel op dat de balasting voor en achter verschillen.
De bandenfabrikanten hebben daar tabellen voor.
Mijn eigen Land Rovers hebben allen banden van het originele merk, maat en type dus ik kan daardoor gewoon de tabel in de manuals aanhouden.
Dennis B.
De druk die jij moet aanhouden moet dan worden teruggerekend naar de belasting per band. Let er wel op dat de balasting voor en achter verschillen.
De bandenfabrikanten hebben daar tabellen voor.
Mijn eigen Land Rovers hebben allen banden van het originele merk, maat en type dus ik kan daardoor gewoon de tabel in de manuals aanhouden.
Dennis B.
Re: Bandenspanning
Jeroen
Als ik jou was zou ik het mooi zo laten. Net wat Dennis zegt Gewoon de boekje aanhouden. Alleen als je de auto heel zwaar gaat belasten ,700kg en meer,moet je met name de achterbanden harder oppompen. Maar als je alleen wat kampeer spullen bij je hebt is dit niet nodig. Wanneer de banden te hard zijn rijdt dit ook niet fijn. De vering van een defender is al stug en dan zou je het nog stugger maken, als je er 2,5 bar in doet veerd hij ook nog een beetje op zijn banden. 'k Heb ook eens een proefrit gemaakt in een def. met standaard grabbers af fabriek, daar zat 3,7 bar in en stuitttttttteeeeerrrde wel heel erg. Bij de eerste de beste benzine pomp de boel een beetje verlaagt naar 2,5, toen reed het een stuk beter. In mijn eigen BFG mudjes zit maar 2,3 bar en dat is zat voor mij, 'k doe er toch geen zware dingen mee vervoeren.
mvrgr Erik H
Als ik jou was zou ik het mooi zo laten. Net wat Dennis zegt Gewoon de boekje aanhouden. Alleen als je de auto heel zwaar gaat belasten ,700kg en meer,moet je met name de achterbanden harder oppompen. Maar als je alleen wat kampeer spullen bij je hebt is dit niet nodig. Wanneer de banden te hard zijn rijdt dit ook niet fijn. De vering van een defender is al stug en dan zou je het nog stugger maken, als je er 2,5 bar in doet veerd hij ook nog een beetje op zijn banden. 'k Heb ook eens een proefrit gemaakt in een def. met standaard grabbers af fabriek, daar zat 3,7 bar in en stuitttttttteeeeerrrde wel heel erg. Bij de eerste de beste benzine pomp de boel een beetje verlaagt naar 2,5, toen reed het een stuk beter. In mijn eigen BFG mudjes zit maar 2,3 bar en dat is zat voor mij, 'k doe er toch geen zware dingen mee vervoeren.
mvrgr Erik H
Re: Bandenspanning
heb een 110 en 235/85/16 colway mudterrainbanden eronder liggen voor en achter 3 bar bij 2.5 stuurt ie veel te zwaar en bij meer dan 3 bar gaat ie weer te hard stuiteren. is net wat je zelf fijn vindt.
gr Gheert
gr Gheert
Re: Bandenspanning
Bedankt voor de antwoorden. Ik laat het maar tussen de 2,5 en de 2,7 schommelen dus.
Het Gardameer is helaas niet meer haalbaar. Het wordt nu Normandie. Morgen in de ochtend rijd ik aan.
Groet,
Jeroen 90 TD
Het Gardameer is helaas niet meer haalbaar. Het wordt nu Normandie. Morgen in de ochtend rijd ik aan.
Groet,
Jeroen 90 TD