Heb besloten... (na veel hoofdpijn, nadenken, centjes tellen, en alle opties nog eens te overdenken)
Om toch geen 200TDi erin te zetten maar het TD blok van mijn auto te reviseren (gedeeltelijk dan), Zaterdag een andere TD motor in mijn auto zetten, en de huidige naar de revisie brengen om te laten afpersen en (grondig) laten testen.
Kan ik deze week het nieuwe TD blok even (rustig) warm rijden en testen... om vervolgens, als ik er genoeg vertrouwen in heb, met Yolanda (mijn vriendin) ± drie weekjes richting de Franse natuur te gaan

Bij terugkomst zal dan het blok afgeperst en van nieuwe zuigerveren (en als het nodig is van nieuwe cilinderbussen) voorzien zijn.
Zal me al met al net iets boven de ?1000,- gaan kosten... maar dan heb ik weer een blok dat een groot aantal Km kan rijden.
Een 200Tdi heeft waarschijnlijk bij een niet al te prijzige aankoop ook al flink wat Km op de klok gezet, en of daar dan weer niet een nieuwe serie "prijsschieten" uit voortvloeit is nog maar de vraag!
Als alles dan gereviseerd is komt er na een tijdje waarschijnlijk een Intercooler bij, die zou de door de turbo ingeblazen lucht zo ver moeten koelen dat het blok niet zo heet wordt als met de turbo het geval is... en de betrouwbaarheid een stuk vergroten

In Engeland hebben ze er speciaal voor de TD een ontwikkeld...
Dus... mischien toch nog eind goed al goed...

Groet, Jean Pierre Reijnen