ik heb pas een 110 2.5 TDi aangeschafd, maar er zit nog al wat spelling in het stuur, is dit zelf te doen en hoe moet ik dit aanpakken.
alvast bedankt, stephan
spelling in stuur
Re: spelling in stuur
Spelling in het stuur lijkt me niet zo'n probleem. Speling is eenn lastiger probleem........
Maar uhh........ Vertel eens om hoe veel speling het gaat dan kan ik dit met de mijne vergelijken. En heb je bijvoorbeeld stuurbekrachtiging?
Gaat het om een 2,5 TD of om een 200 TDi. Bestaat een 2,5 TDi ook? Is nieuw voor mij, maar ik weet ook niet alles.
Jeroen 90 TD
Maar uhh........ Vertel eens om hoe veel speling het gaat dan kan ik dit met de mijne vergelijken. En heb je bijvoorbeeld stuurbekrachtiging?
Gaat het om een 2,5 TD of om een 200 TDi. Bestaat een 2,5 TDi ook? Is nieuw voor mij, maar ik weet ook niet alles.
Jeroen 90 TD
De 200 TDi heeft ook een inhoud van 2.5Liter... (dacht ik)
vandaar... de "mixup"?
vandaar... de "mixup"?
Nou vergeet ik antwoord te geven op de vraag.... op je stuurhuis zit een stelschroef... bovenop.
Bestaat uit een borgbout en een schroef er midden in... borgmoer los en met schroevendraaier draaien tot je speling weg is.... (als je stuurhuis of je fusee's niet zijn versleten)
Daarna niet vergeten weer met de bout te "borgen" en wallaa..... speling weg als t goed is!
Succes met "schroeven", Jean Pierre
Bestaat uit een borgbout en een schroef er midden in... borgmoer los en met schroevendraaier draaien tot je speling weg is.... (als je stuurhuis of je fusee's niet zijn versleten)
Daarna niet vergeten weer met de bout te "borgen" en wallaa..... speling weg als t goed is!
Succes met "schroeven", Jean Pierre
Maar je kunt ook aan het stuurwiel een radiale speling hebben. Mogelijk zit de stuurkolom niet goed vast (schutbord, chassissteun) of is het lager bovenaan de stuurkolom aan vervanging toe.
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)
Bob Nonnekens
('t Werkezeltje, SIII 88" Stawag)