Nu ga ik morgen een mooie 110 300 TDi uit '97 naar de RDW brengen voor een invoerkeuring (de auto komt uit Duitsland). Ik heb begrepen dat, als deze keuring goed verloopt, je dan een tijdelijk kentekenbewijs mee krijgt.
Mijn vraag is deze: hoe lang is dit tijdelijke bewijs geldig? En mag je er ook mee in het buitenland rijden? Ik wil namelijk meteen met de 110 op vakantie naar Roemenie, dus dan is het wel handig om dit te weten
Met "het kenteken voor weging en onderzoek" mag je na de keuring en weging (eventueel bezoek douane) nog naar huis rijden.
Daarna moet je wachten tot je het definitieve kenteken en het APK formulier in huis hebt en (GAIK) kentekenplaten hebt laten maken.
Duurt afhankelijk van het RDW station 3-7 dagen.
Bedrijven kunnen dacht ik wel een tijdelijk kenteken meekrijgen.
Dus als ik je goed begrijp krijg je geen tijdelijk kentekenbewijs mee, waarmee je wel rond mag rijden - als je de kentekenplaten erop schroeft natuurlijk (dat zei de betreffende garagist namelijk)?
Je kan tegen een geringe bijbetaling direkt je kentekenpapieren bij het RDW station kopen. Met deze papieren linea recta naar een automaterialenboer die geautoriseerd is de platen te maken.bovendien kunnen bedrijven als de brezan binnen 24 uur de platen voor je klaar hebben, is iets (2a3 euro goedkoper)
Kortom, je kan dezelfde dag nog platen op je auto hebben.
vergeet niet de auto nog voor je naar de keuring gaat te verzekeren!!!!