Telefonisch consult met Aad K leerde dat er een grote kans bestaat dat mijn drijfstanglagers de geest gegeven hebben. En lezend in de boeken die ik bij me heb kan ik daar behoorlijk mee eens zijn. De motor begon in duitsland al iets rauwer te lopen.
Tijdens de eerste stop in Nederland lag er nog een bescheiden plasje olie onder de auto (zoals altijd), maar die werd iedere stop groter. De laatste stop lag er een plas van 20x20 centimeter. (oliepeil is niet onder het minimum geweest en ook niet (te) heet voor zover de meter te vertrouwen is (eerder niet heet genoeg)) De plas ligt onder het vliegwiel, waarschijnlijk dus de krukaskeerring. Verhoogde Carterdruk? Is er een verband ?
Weet iemand een (series?) garage rond Kopenhagen. Ik heb een landrover garage gevonden in Koge (en daar sta ik nu ook maar op een Camping, garage is morgen weer open) maar met alleen glimdingen in de showroom. Waarschijnlijk wel de juiste voor mijn IRKplus. De auto is nauwelijks rijdbaar nu.......Wat een herrie. Een gezonde diesel blijkt toch best stil te zijn

Niek (Die over een paar uur weer kan prikken in een internetcafe in Kopenhagen)