niet starten
niet starten
beste prikkers vanmorgen bijtijds wakker geworden on de groene schavuit verder klaar te maken on te rijden. oliefilterhuis verwijdert in de workmate gezet en met hamer en schroevendraaier voorzichtig het laatste restantje oliefilter eruit getikt. dit ging prima maar het terugplaatse was wat moeiijker ivm de flink in de weg zittende versuiverleidingen. oliefilter met oliegevuld en de ring goed ingesmeert(bedankt voor de tip) en handvast aangedraaid. olie in de motorbijgevuld de moer bovenop hetbrandstoffilter iets open gezet en met het opvoerpompje net zolang gepompt tot er diesel uitkwam. moer dichtgedraaid en proberen te starten NIETS
ben zeker 2 min beziggeweest en toen maar gestopt omdat ik bang was mijn accu's leeg te trekken. het betreft een 2.5 na diesel.
wie weet hier iets voor alvast bedankt
Gheert(die morgen eigenlijk wel wil rijden)
ps een buurman heeft aangeboden mij te slepen met zijn bus is dit ook een optie?
ben zeker 2 min beziggeweest en toen maar gestopt omdat ik bang was mijn accu's leeg te trekken. het betreft een 2.5 na diesel.
wie weet hier iets voor alvast bedankt
Gheert(die morgen eigenlijk wel wil rijden)
ps een buurman heeft aangeboden mij te slepen met zijn bus is dit ook een optie?
Re: niet starten
Vaak sleep ik in dit soort gevallen hem gewoon aan. Kan prima met een bus. Gewoon flink doorslepen dan start ie altijd! (gaat je startmotor ook niet naar de klote, want dat vindt ie niet leuk zo lang doorstarten....)
Cheers Bowy
ps wel gloeien als je hem aansleept!
Cheers Bowy
ps wel gloeien als je hem aansleept!
Ontluchten altijd vanaf de tank naar de brandstof pomp, en dan door naar de verstuivers.
met de hand het opvoerpompje bewegen tot er diesel uitkomt. (dit heb je gedaan.)
dan de moer bovenop je brandstof filter losdraaien en nogmaals met de hand pompen. deze weer dichtdraaien als er geen bellen meer komen.
Dan kun je de auto starten of aan slepen.
oude motoren moet je ook op de brandstofpomp zelf en bij de verstuiver ontluchten, maar dat is met een 2,5 niet nodig.
Ik draai meestal nogmaals de bout op het filter los zodat ook de lucht uit de retourleiding er uit is. Maar deze zal waarschijnlijk ook vanzelf naar de tank gaan.
succes.
Anton
met de hand het opvoerpompje bewegen tot er diesel uitkomt. (dit heb je gedaan.)
dan de moer bovenop je brandstof filter losdraaien en nogmaals met de hand pompen. deze weer dichtdraaien als er geen bellen meer komen.
Dan kun je de auto starten of aan slepen.
oude motoren moet je ook op de brandstofpomp zelf en bij de verstuiver ontluchten, maar dat is met een 2,5 niet nodig.
Ik draai meestal nogmaals de bout op het filter los zodat ook de lucht uit de retourleiding er uit is. Maar deze zal waarschijnlijk ook vanzelf naar de tank gaan.
succes.
Anton
Re: slepen, hoe precies?
Ja; auto ervoor en rijden maar......maar wat doe je precies als je de gesleepte bent. Welke handelingen moet je verrichten om de motor aan te laten slaan?
Stijn
Stijn
altijd slepen in de tweede versnelling, sleutel op contact, en bij een beetje vaart koppeling oplaten komen. dan hevig zwaaien en op de tuter drukken, zodat je voorganger weet dat hij kan stoppen.
Als laatste ervoor zorgen dat je zelf ook op tijd stil staat. en daarbij de motor aan de praat houd en niet je voorganger raakt.
vooral dat laaste is voor sommige moeilijk;-)
anton
Als laatste ervoor zorgen dat je zelf ook op tijd stil staat. en daarbij de motor aan de praat houd en niet je voorganger raakt.
vooral dat laaste is voor sommige moeilijk;-)
anton
Hi Gheert,
Mag ik jouw in de categorie pechvogels plaatsen.
Een 2,5 waarvan de verstuiverleidingen zijn losgeweest moet je ontluchten op de verstuivers, alleen het filter is niet genoeg. Systeem is niet zelfontluchtend
Brandstofaansluiting op de verstuiver wat losdraaien, starten tot er brandstof komt en dan vastdraaien. Dan de volgende enz. Daarna start ie als de brandweer en kan jij morgen baggeren..
Groet Ruud.
Mag ik jouw in de categorie pechvogels plaatsen.
Een 2,5 waarvan de verstuiverleidingen zijn losgeweest moet je ontluchten op de verstuivers, alleen het filter is niet genoeg. Systeem is niet zelfontluchtend
Brandstofaansluiting op de verstuiver wat losdraaien, starten tot er brandstof komt en dan vastdraaien. Dan de volgende enz. Daarna start ie als de brandweer en kan jij morgen baggeren..
Groet Ruud.
bedankt voor de reacties maar de groene schavuit rijdt weer
na ong 300 meter slepen deed ie het en heb mijn voorganger niet geraakt.
ps ruud heb de versuivers nietlosgehad maar alleen filter gewisseld.
de buurman bleek geen buurman maar was bij ons naast aan het werk en jullie raden het al hij heeft ook een landrover
Groeten Gheert die morgen weer lekker kan gaan rijden
na ong 300 meter slepen deed ie het en heb mijn voorganger niet geraakt.
ps ruud heb de versuivers nietlosgehad maar alleen filter gewisseld.
de buurman bleek geen buurman maar was bij ons naast aan het werk en jullie raden het al hij heeft ook een landrover
Groeten Gheert die morgen weer lekker kan gaan rijden
Hi zo zie je hoe klein de wereld is.
Fijne dag morgen
P.S. Hou je hem heel
Groet Ruud.
Fijne dag morgen
P.S. Hou je hem heel
Groet Ruud.
Ik zie je morgen; en als er nog problemen zijn dan hoor ik wel. En onluchten zal je nog vaker moeten doen als je zelf aan de motor (auto) gaat werken. Maar je leert heel veel als je hier ook leert lezen wat bedoelt wordt. En omgaan met die landrovergekken, daar leer je ook veel van. Want het is meestal een handgeven en dan de laro bekijken van boven van onder en er in.
jo fo li "general"
jo fo li "general"
haha vond anders dat ik behoorlijk knap mikte
Cheers bowy
Cheers bowy
He Gheert,
Helaas kan ik je niet helpen. Maar je hebt wel pech met je Groene Schavuit. Misschien helpt het als je weet dat ik het ook PIEP voor je vindt.
Ik hoop dan ook dat het snel over is en dat je lang niets meer hebt.
Succes,
John
Helaas kan ik je niet helpen. Maar je hebt wel pech met je Groene Schavuit. Misschien helpt het als je weet dat ik het ook PIEP voor je vindt.
Ik hoop dan ook dat het snel over is en dat je lang niets meer hebt.
Succes,
John