Castrol GTD Magnatec

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jean Pierre Reijnen

Castrol GTD Magnatec

Bericht door Jean Pierre Reijnen »

Iemand ervaring met bovenstaande olie (10w40).

?
Is een synthetisch goedje en zou motorslijtage een heel stuk moeten terugbrengen...
Maar is dit ook geschikt voor de oudere dieselmotoren?

JP!
Jan Schober

Re: Castrol GTD Magnatec

Bericht door Jan Schober »

Is al vaak besproken.

zie hier:
[www.prikpagina.nl]

persoonlijk zou ik nooit syntetische olie in een oudere motor gooien, daar de kans groot is dat de lekkage behoorlijk toe neemt. de syntetische olie reinigt ook de oudere afdichtings-seals zodat deze kunnen gaan lekken.

Jan Schober
Jean Pierre Reijnen

Re: Castrol GTD Magnatec

Bericht door Jean Pierre Reijnen »

Nieuwe zuigerveren en zuigers.. nieuwe kop... en dat lekken dat deed ie al een beetje en is niet erger geworden.

Volgende beurt (als ik er nu eindelijk eens aan denk!!!) gewoon een nieuwe carterpakking erin... zal ie wel stoppen met zijn territorium afbakenen ;-) tenminste ik geloof dat 't daar uit druppelt (trouwens alleen als het warm weer is en dat is dus hier in NL jammer genoeg niet zo vaak!)

Alleen olielampje gaat af en toe branden (hij twijfelt een beetje) als de motor heet is bij het stoplicht en zo (stationair draaien).
Is waarschijnlijk omdat de olie (10w40) iets dunner wordt op temperatuur dan 15w40 en de motor daar iets minder druk van ondervind?

Verder zal er mischien na het vervangen van de kop toch altijd wel iets van vuil en aanslag van het koelwater enz. op de kop en cylinderwand hebben gezeten en deze olie zou dat sneller opnemen, net zoals de roetdeeltjes? mischien heeft dat ook effect op het oliedruklampje?

Kleppen worden wel nat en zo.... heb het "item" voorgelegd bij "Castrol" en daar zeggen ze (natuurlijk) dat het allemaal beter is voor de motor in dit geval, start inderdaad veel soepeler is stiller enz... (maar ja dat zou ik ook doen als het mijn produkt was).

...JP!
Plaats reactie