ooit zo nat gehad?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Franseslag

ooit zo nat gehad?

Bericht door Franseslag »

Fraai is dat, hebben we hier een fikse bui, staat er zo'n 20 cm water op de weggetjes, denk ik, leuk even doorheen rijden.
Wie schetst mijn verbazing, houdt mijn landrover ermee op.
Nooit geweten dat een Disco 300TDi zo slecht tegen water kon, hij begint even te stotteren en geeft dan geef puf meer. Starten gaat normaal, maar hij slaat niet aan, alsof het een benzinemotor is met nette ontsteking. Dat kan bij een diesel toch niet?
Ik heb vanalles alweer schoon (droog?) geblazen maar hij blijft 't ver#$%ken ;-(
Iemand een goede suggestie, waarom een diesel ophoudt als ie nat wordt??

Met verzopen groeten ;-)
Henk
janzzen

Re: ooit zo nat gehad?

Bericht door janzzen »

hmmm, das inderdaad wel erug nat ....
meer dan deze bijdehante opmerking kan ik helaas niet toevoegen...
janzzen
Resque112

Bericht door Resque112 »

Kijk even of je luchtfilter nog droog is.
Wanneer deze nat is heb je een hoop werk te doen.
Dan heb je water binnengekregen.

mvg resque112
Franseslag

Luchtfilter is redelijk droog, er staat geen water in het filterhuis of zo.
Als een diesel water binnenkrijgt, heeft hij daar dan veel last van? Hij gaat nog normaal rond bij starten, ook niet sneller of zo, dus compressie is ook normaal lijkt 't.....
blubb
Henk
Resque112

Bericht door Resque112 »

Lag ooit met en Nekaf 3 meter onder water.
gloeispiralen eruit, water uit luchtslang en filter en starten maar, water spoot tegen het plafond uit de gaatjes waar de gloeispiralen zaten.

Nadat er geen water meer uitkwam, spiralen er weer in en starten.
Na veel gepruttel en de meeste witte rook uit de uitlaat liep hij even later weer.

Wel zelf een week ziek geweest, ivm met aanhaken lierkabel op -3 meter bij zeer slecht weer, 2 gr C in de winter
Resque112

Bericht door Resque112 »

Water kun je niet samenpersen zoals lucht, dus wanneer normaal de lucht tijdens de compressie wordt samengeperst, probeert hij bij waterslag dus het water samen te persen, en daaar wordt het spulletje onder de kap niet vrolijk van.

succ6
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Mooi verhaal Resque,
fantastisch van die Nekaf !
Maar het is toch wel bekend, dat er iets stuk moet gaan als je bij de enorme dieseldrukken probeert water samen te persen. Dat water wil echt niet, dus er gaat iets anders.
Ik zou niet meer proberen te starten, en zorgvuldig de div. waterstanden controleren.
Succes, Andries
Dave

Bericht door Dave »

Hé, dat heb ik ook eens meegemaakt. Alleen bleef mijn wagen lopen. Na zo'n heerlijke stortbui, rij ik vrolijk met 70 km/h naar een roiale plas op het wegdek. (Uit ervaring wist ik dat daar veel water op de weg wordt verzameld bij een beetje regen.)
Die dag heb ik dus effe omgereden om thuis te komen. ;-)

Rij ik vrolijk op de plas af, remt de wagen iets harder dan verwacht, zie ik het water langs me en tegen de voorruit aan komen. Een fractie later was ik zeikenat. (Ik rij namelijk met de vloerplaten nog los.) 2 of 3 seconden heb ik gewoon helemaal niets kunnen zien dan alleen water. :-)

Misselijk is dat, al,s je het water niet binnen verwacht. Gelukkig reed er niemand vlak achter of langs me. ;-)

Groeten,

Dave Frencken met toen een wagen met schone onderkant.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

kijk ff naar je dieselopvoerpomp, als je hebt, of je of je toevoerklep, die sluit op het moment dat je je motor uit zet. en zit in (de buurt van) je dieselpomp. (ik weetniet waar die zit, ik heb geen 300 tdi, die klep dus)

verder houdt je motor er ook onmiddelijk mee op als de riem van je dieselpomp kapot gaat, maar dan is er meer aan de hand.

Jan Schober
Joke&Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud-Granny&Tweety »

Hi Henk,
Het enige wat ik kan bedenken is dat de klep op de pomp geen spanning meer krijgt, dus de motor geen brandstof.
Succes Ruud.
Hans

Bericht door Hans »

Nekaf op diesel ?
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Deze klep zit op de pomp zelf een 'hele'grote moer met daarop een huis met daarin (niet zichtbaar) een spoel en een plunjer erin. dit stekkertje kan gewoon loszijn geraakt, waardoor de afsluiter dicht blijft.

zeker ff checken!

gr en beterschap met je auto,

RoLandrover
Resque112

Bericht door Resque112 »

Super !!! (Superdiesel)

Peugeot 2300 TD(115 pk) ingebouwd in 57er Nekaf

160 Km/h , 1x remmen op de snelweg en weer een setje remvoering versleten,gemiddeld iedere maand steekassen en vrijloopnaven en homokineten e.d. naar de kl#te

Klinkt wel leuk !
Franseslag

Ruud,
Jij hebt hem, dat was het inderdaad. De elektrische klep op de dieselpomp kreeg geen stroom meer, waardoor de motor geen diesel meer kreeg en affijn.......
Ik heb nu een apart kabeltje gelegd, want ergens in de kabelboom naar die klep moet water zitten, want het stroomkabeltje geeft geen stroom meer. In ieder geval rijden we weer, maar die mooie waterlaag op de weg is verdwenen ;-( , dus niks raggen, gewoon gaan werken.....
Groetjes en bedankt voor alle tips (en bijbehorende verhalen ;-) )
Henk, zonder blub, met alleen nog modder :-)
Joke&Ruud-Granny&Tweety

Bericht door Joke&Ruud-Granny&Tweety »

Hi,
Bij mijn weten moet water, indien vuil, genoeg stroom geleiden dus...........

Groet Ruud.
Chris 110

Bericht door Chris 110 »

mischien heeft het water kortsluiting veroorzaakt bij die afsluiter en is de betreffende zekering gesprongen (zulke kleine dingen zie ik zelf nog weleens over het hoofd)
Plaats reactie