Hallo prikkers,
Ik wil de ophangrubbers van de motor vernieuwen. Ik stel me zo voor dat ik daarvoor de versnellingsbak-ophanging en de motor-ophanging los moet maken, en dat ik dan dit geheel de benodigde centimeters kan opkrikken, zodat ik de nieuwe rubbers ertussen kan frommelen. Is dit goed gedacht??
bvd
Andries
vernieuwen motorrubbers
Re: vernieuwen motorrubbers
Andries, Dat is goed gedacht. Het is volgens mij niet echt nodig om alle rubbers tegelijk los te gooien. Je kunt alleen de motor rubbers losmaken, de motor opkrikken en de motorrubbers vervangen en weer vastzetten. Bij de versnellingsbak werkt het hetzelfde. Alleen moet je bij het opkrikken van de bak even op de koel-fan van de motor letten, die kan door het kantelen tegen de cowling van de radiateur aankomen als je te ver omhoog gaat.
Mvrgr, Hugo
Mvrgr, Hugo
Een spanband onder de carterpan langs rond de chassisbalken. Krijg je geen beschadigingen op je carter. Let wel op dat je tussen de balken en rem / brandstofleidingen door gaat.
bedankt mannen
Maar Hugo, Ruud
als ik alleen de motorkant losmaak, komt er dan geen vreemde wringing op de verbinding motor-versnellingsbak?
Andries
Maar Hugo, Ruud
als ik alleen de motorkant losmaak, komt er dan geen vreemde wringing op de verbinding motor-versnellingsbak?
Andries
Ja dat wel, maar de gehele installatie kan best wat hebben. Net voldoende om de rubbers te kunnen vervangen.
Laatst zelf gedaan bij SMB op de brug. Daar werd mij dit trucje geleerd, zij doen niet anders.
suc6
RuudvS def90tdi
Laatst zelf gedaan bij SMB op de brug. Daar werd mij dit trucje geleerd, zij doen niet anders.
suc6
RuudvS def90tdi