moer differentieel
moer differentieel
de keering van mijn achter 'salisburry' as lekt dus die dacht ik ff te vervangen eerst de as,flens en moer gemerkt om hem later weer goed terug in elkaar te kunnen zetten blikt dat helemaal niet nodig te zijn want ik krijg de moer met geen mogelijkheid los. das toch zonde van de keering en pakking die ik heb gehaald en van de liters olie die ik inmiddels regelmatig moet bij vullen. dus zijn er mensen met handige tips of is het een kwestie van nog meer geweld? (wat ik me haast niet voor kan stellen) ik had al een strip gemaakt om de boel tegen te houden maar die is inmiddels krom. laat aub wat horen en als het kan snel want ik ga einde vd week op vakantie en ik wil mijn nieuwe keering meenemen en wel op de plek waar hij hoort.
alvast bedankt
aart
alvast bedankt
aart
Re: moer differentieel
Afhankelijk van de auto de sper inschakelen of 4wd kiezen, handrem erop, in de versnelling en dan weer proberen.
Eventueel kun je ook nog iemand het rempedaal in laten trappen.
Suc6,
Dennis B.
Eventueel kun je ook nog iemand het rempedaal in laten trappen.
Suc6,
Dennis B.
he dennis heb ik allemaal al geprobeerd maar hij wil gewoon niet los morgen maar eens met zijn tweeën aan gaan trekken
aart
succes kan ik wel gebruiken
aart
succes kan ik wel gebruiken
Zorg ook dat je alle beweging ,speling uit de auto hebt voor je echt kracht gaat zetten.
Dus eerst alles goed onder spanning zetten en dan pas goed en hard trekken.
Het gaat natuurlijk wel een stuk makkelijker als de auto op een brug staat, kan je in elk geval meer kracht zetten.
Frans Bonnes
Dus eerst alles goed onder spanning zetten en dan pas goed en hard trekken.
Het gaat natuurlijk wel een stuk makkelijker als de auto op een brug staat, kan je in elk geval meer kracht zetten.
Frans Bonnes
Dennis,
Die moer krijg je toch niet los als de aandrijfas er op zit?
Jan
ps, ik zou voor de rem optie gaan, passende steek-ringsleutel er op (met het ring gedeelte), andere grote ringsleutel op de steek zijde om te verlengen, dan moet het toch lukken.
Die moer krijg je toch niet los als de aandrijfas er op zit?
Jan
ps, ik zou voor de rem optie gaan, passende steek-ringsleutel er op (met het ring gedeelte), andere grote ringsleutel op de steek zijde om te verlengen, dan moet het toch lukken.
Hoi Aart,
Wij hebben dit probleem ook gehad met onze 109. Wij hebben het als volgt opgelost. We hebben een stuk 4-kant pijp genomen en die op de flens vastgemaakt met 2 bouten en wel zo, dat als je spanning op de moer zette, het langste stuk van de pijp zichzelf vastklemde op de grond. Je hebt dan geen speling op het dif en ook geen speling in de wielen van de auto. Je kunt dan veel kracht zetten, terwijl de auto blijft staan. Een dop met 6 vlakken wil ook helpen.
Succes
Johan en Gertia
Wij hebben dit probleem ook gehad met onze 109. Wij hebben het als volgt opgelost. We hebben een stuk 4-kant pijp genomen en die op de flens vastgemaakt met 2 bouten en wel zo, dat als je spanning op de moer zette, het langste stuk van de pijp zichzelf vastklemde op de grond. Je hebt dan geen speling op het dif en ook geen speling in de wielen van de auto. Je kunt dan veel kracht zetten, terwijl de auto blijft staan. Een dop met 6 vlakken wil ook helpen.
Succes
Johan en Gertia
Vandaar de sper/of 4wd en de handrem/versnelling anders wordt je overreden door je eigen auto.
Dennis B.
Dennis B.
Aart,
ik heb de "officiële Land Rover flens tegen houder om de moer los te halen sleutel" (je kan dan met twee bouten de flens vastzetten en de moer los draaien, als het goed is).
Die mag je natuurlijk van me lenen, maar waar woon je ?
Groet
ik heb de "officiële Land Rover flens tegen houder om de moer los te halen sleutel" (je kan dan met twee bouten de flens vastzetten en de moer los draaien, als het goed is).
Die mag je natuurlijk van me lenen, maar waar woon je ?
Groet