Olielek bij wiel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Vincent

Olielek bij wiel

Bericht door Vincent »

Hallo jongens en meisjes,

Sinds een paar dagen ligt er steeds een klein plasje olie onder het linkerachterwiel van de Discovery van mijn vriendin. Het ruikt naar versnellingsbakolie en ik vermoed dus dat er een keerring lekt.

Voor zover het hier inderdaad om een keerring zou gaan, heeft iemand er dan ervaring mee of dit makkelijk te doen is zonder brug en speciaal gereedschap?

Heeft iemand een ander vermoeden?

Alvast bedankt !
RoLandrover

Re: Olielek bij wiel

Bericht door RoLandrover »

welke kant van de velg komt het weg, aan de binnenzijde 'onder' de auto,
of de buitenkant binnen in de velg?

met enige handigheid zijn dit zowieso dingen die redelijk
zelf te doen zijn.

gr,

RoLandrover
Vincent

Bericht door Vincent »

Het zit aan de binnenkant van de velg en loopt aan die kant de straat op.

Gr Vincent
rozerik

Bericht door rozerik »

Dat moet de papieren pakking zijn van de afsluiting van de aandrijfas. Wiel eraf, aandrijfas los (5 of 6 boutjes) As eruit en een nieuwe pakking monteren of vloeibare pakking. Ik heb het pas losgehad i.v.m. het vervangen van de remschijven...vandaar! Is niet zo moeilijk dus.
groeten en succes, Erik
HarryS

Bericht door HarryS »

Hoi Vincent
Heb je wel goed gekeken? Ik heb nl ook zoiets gehad.... Olie bij m'n achterwiel, maar dat bleek toen mijn schokdemper te zijn. Dus kijk even héél goed.
Gr. HarryS
Frans

Bericht door Frans »

En kijk ook of het geen remolie is.

Frans Bonnes
Vincent

Bericht door Vincent »

Allen,

Dat het cardan-/versnellingsbakolie is is duidelijk te ruiken. Dat is dus een feit.

Ik heb gebabbeld met de experts (hopelijk, ik kende ze nog niet) van Get Visual in Amersfoort, en daar kreeg ik de aanwijzing eerst naar de ontluchtingsnippel te kijken op de aandrijvas, of die verstopt zat. Namelijk, na een continue rit van 29 uur lag er de volgende ochtend een plas naast het wiel. Sindsdien volgens mij geen lekkage meer. Zit de ontluchting verstopt, dan wordt de olie er via de keerring uitgeperst.

De ontluchtingsnippel blijkt inderdaad verstopt te zijn en ligt nu te weken in wd40. Bovendien heeft mijn vriendin een halve liter olie kunnen bijvullen in het differentieel. En nu maar afwachten..

Gr Vincent
Frans

Bericht door Frans »

Laat jij je vrindin onder de auto kruipen, terwijl jij staat te bellen met GV.
Meestal is de rolverdeling andersom.

Frans Bonnes
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Ge e vrouw ci peerd
Vincent

Bericht door Vincent »

Jaloers?

Ze is inmiddels al aardig handig met haar handjes, en sinds ze een lampje op haar hoofd heeft (verkrijgbaar bij Bever en AAN te raden!), houdt ze nog een hand over ook! Eens kijken wat ik daar mee ga doen...

gr Vincent
Plaats reactie