biodiesel
biodiesel
Ik las een aantal pagina's terug e.e.a. over zonnebloemolie en /of biodiesel. Zijn er daadwerkelijk mensen met een serieuze interesse voor deze goedjes, zo ja kunnen we wellicht een poging wagen om grotere verpakkingen te krijgen, eventueel met een retoursysteem, spaart wederom een hoop afval. Mensen met serieuze interesse, mail maar naar redocnl@hotmail.com. ik zet je dan in een mailgroep en ga afhankelijk vanhet aantal reacties een skijken wat we kunnen doen. Vermeldt in je mailtje ook even in welke hoek van het land je thuishoort, dit ivm thuisbezorgen en de eventuele kosten daarvoor.
Prettige vakantie en tot horens. Otto
Prettige vakantie en tot horens. Otto
Re: biodiesel
Ik heb laatst een documentaire over biodiesel gezien op TV, waarin wel gezegd werd dat de wagen geschikt gemaakt moet worden voor de biodiesel. Je kunt niet ongestraft overstappen omdat diverse kunststoffen en rubbers in de motor niet zo goed tegen het spul kunnen. Volgens de vertegenwoordiger van het Duitse bedrijf zou dit, afhankelijk van type auto, eenmalig zo'n 200 a 300 euro kosten. Ik weet niet of er voor Land Rover in Duitsland al doe het zelf setjes bestaan
Verder word er in Duitsland op dit moment zo'n 10% biodiesel gebruikt voor ongeveer 70 eurocent per liter geloof ik.
De biodiesel word gemaakt van koolzaad. In Duitsland zie je hier en daar grote velden met gele bloemen, dat spul.
Marco
Verder word er in Duitsland op dit moment zo'n 10% biodiesel gebruikt voor ongeveer 70 eurocent per liter geloof ik.
De biodiesel word gemaakt van koolzaad. In Duitsland zie je hier en daar grote velden met gele bloemen, dat spul.
Marco
Op [www.fmso.de] staat een Range Rover 2,5 TDi uit 1997 die volgens het lijstje al 93000 km op slaolie heeft gereden. Ook geen afname van PK's met de slaolie.
Marco
Marco
ik weet van de rubbers die vervangen moeten worden maar loopt met slaolie de brandstofpomp niet droog door te weinig smering? slaolie smeert toch niet echt(dacht ik). maar vind verbrande diesel wel beter ruiken dan verbrande slaolie
Gheert
Gheert
Re: biodiesel / vegoil
ik begrijp uit de door Leo gegeven link dat wij. met onze tere Lucas/CAV totatie pompjes maar niet te gekke dingen moeten proberen.
vegoil schijnen ze al niet te overleven.
ik dacht net goedkoop te kunnen gaan rijden...
grtz,
Yuri
SIII 109D
vegoil schijnen ze al niet te overleven.

ik dacht net goedkoop te kunnen gaan rijden...
grtz,
Yuri
SIII 109D
Re: biodiesel / vegoil
En met mijn TD5 ga ik ook maar niet hobby-en...Ik heb ergens gelezen dat TD5 verstuivers per stuk zo rond de 250 pond!! kosten....