galvaniseren/verzinken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Noud 88

galvaniseren/verzinken

Bericht door Noud 88 »

Heeft iemand enige ervaring met het laten ontzinken en opnieuw verzinken van de strips op de bakranden en het raamframe van series modellen? Of wordt dit erg ruw, als het opnieuw verzinkt wordt?

Adresjes in de omgeving van Rotterdam?

Noud 88
arjan v. tiel

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door arjan v. tiel »

noud

ik heb al mijn randen en raam frame laten ontzinken en op nieuw laten verzinken.
en zijn weer als nieuw.
let wel op dat je een nette verzinkerij uitzoekt.
is namlijjk een ruwe bedrijfs tak die niet zo zuinig zijn op je klein en kwtsbaar yzerwerk.

gr arjan
? SIII 109 1980
Jurjen

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door Jurjen »

Mijn ervaring is ook prima, er zit weleens een sliertje of braampjes aan, maar dat haal je er zo af.
't Glimt wel erg, de eerste maanden....
Jurjen
arjan v. tiel

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door arjan v. tiel »

als je niet tegen het glimmen kunt
moet je het buiten leggen (niet op elkaar) na een paar regen dagen komt er corosie op het zink en slaat het mat uit.
maar om het mooi tehouden kun je het het beste binnen leggen en monteren op de auto en langzaam laten coriseren.

gr arjan
Jan W

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door Jan W »

Brinker BV Straal- & Coatingbedrijf Den
Hoofdweg 101
3067 GC Rotterdam
(010) 420 05 43

Of ze verzinken weet ik niet, ze schopperen wel.

Jan Willem
LimaWhiskey

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door LimaWhiskey »

Wat is schopperen?
Andries
Huub pennings

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door Huub pennings »

Vlamverzinken, kleine hete zinkdruppels worden op het werkstuk gespoten en ingehamerd. Werkt prima maar het werkstuk moet wel roestvrij en brandschoon zijn. De laag is poreus en moet direct afgedekt worden met een goede dichte primer.


Groetjes,


Huub
Jan W

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door Jan W »

Als je het moet beschermen, wat is dan het voordeel om te laten schoperen??

JW
Adriaan

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door Adriaan »

Schopperen zit qua duurzaamheid tussen elektrisch verzinken en thermisch verzinken in. Als je het kaal laat, gaat het op den duur een beetje roesten (dit duur wel even voordat dit gebeurt).

Het voordeel van schopperen is dat het gemakkelijker is te verven (grover oppervlak, waardoor betere hechting). Als je verf er toch mocht afspringen, door beschadigingen of zo, dan is de laag daaronder in ieder geval beschermd tegen roesten. Ik heb het merendeel van m'n auto zo behandeld. Ideaal voor beugels, bumpers, lieronderdelen etc.

Goede ervaring mee. ;-)
arjan v. tiel

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door arjan v. tiel »

als het over anti roest behandeling gaat is mijn voorkeur toch naar verzinken.
schooperen heeft het na deel dat er een hele goede afwerk laag overheen moet en dat hole ruimtes niet worden bereikt, dit in tegen steling van thermisch verzinken.
een andere optie is coaten er is een mogelijkheid om 2 lagen te coaten de 1ste laag is een beschermende laag de 2de laag is een afwerk laag en op kleur.
dit laatse heb ik laten doen met mijn klein matriaal dat zwart (ral 9005) mocht worden

gr. arjan
? SIII 109 1980
Noud 88

Re: galvaniseren/verzinken

Bericht door Noud 88 »

Arjen van Tiel,

Waar heb jij het laten doen?

Arnoud
Plaats reactie