Draad versleten op stuurkolom

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Keesje en Santa

Draad versleten op stuurkolom

Bericht door Keesje en Santa »

Eergisteren het lagertje vervangen net onder onder het stuurwiel. Ging redelijk goed toen jullie gemeld hadden wat de juiste volgorde was. Nu wil ik de centrale moer in het wiel cast draaien en ja hoor ( heb ik weer ) gaat niet meer vast. Draad beschadigd of moer niet goed, een nieuwe moer besteld en idem dito.
Nu kan ik weer niet rijden omdat dit stukje draad versleten is.
Kan hier nieuwe opgemaakt worden of moet ik de hele as vervangen ?
Kan deze makkelijk los of moet je inderdaad met het speciale gereedschap aan de gang.

Som word ik er weleens moedeloos van.......
Ard

Re: Draad versleten op stuurkolom

Bericht door Ard »

Je kunt het eens proberen met een tap. Draad en beetje opschonen en klaar als je geluk hebt. Moet je alleen wel de juiste draad hebben natuurlijk.
Frans

Bericht door Frans »

Heb je misschien met een hamer op de draadeind geslagen om het stuurwiel eraf te krijgen? Als dat zo is heb je hoogstwaarschijnlijk een groot probleem.

Zoniet dan kun je misschien de draad wel repareren, vaak kun je met het blote oog zien waar de draad beschadigd is, en kun je met een babyzaagje de schroefdraad voorzichtig weer repareren.
Doe het langzaam en rustig aan, niets forceren. Neem er je tijd voor Dan lukt het meestal wel.

Sterkte er mee

Frans Bonnes
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

met een klein vijltje kom je vaak ook een heel eind, als het begin maar goed is kom je al een heel eind.

Jan Schober
Henk T

Bericht door Henk T »

hoi,

Er bestaan speciale schroefdraadvijlen dat is een vierkantge vijl met aan elke kant een ander soort schroefdraad in de lengterichting.
Geen idee waar het te koop is.

Succes, Henk.....
Jack

Bericht door Jack »

Ha Prikkers,

Draadvijlen zijn bij de beter gereedschaphandel wel te krijgen, maar het engelse spul zullen ze wel moeten bestellen je kam ook vragen voor een snijmoer dat is een soort draadsnij-ijzer maar dan uitgevoerd als zeskant, je kan er geen draad mee snijden maar wel opzuiveren. Maar dit zal je ook moeten bestellen denk ik, of proberen met een sleutelvijltje dat zijn kleine heel fijne vijltjes zijn bij de gereedschaphandel zo te halen in alle vormen, ik denk een stuk goedkoper dan een draadvijl.
Plaats reactie