Foei toch RDW...
Foei toch RDW...
Ik heb nu weer wat...
Begin maart mijn 127 laten keuren.. krijg ik paar dagen later het kentekenbewijs.... staat de trekhaak en de andere trekgegevens er niet op vermeld...
Ik bellen naar RDW.. verteld die vriendelijke juffrouw dat ik een keuringsafspraak moet maken...
Dacht het niet he.. de trekhaak zat eronder bij de keuring. Dus toen ik mevrouw overtuigd had mocht ik het kenteken opsturen.
Dit heb ik gelukkig aangetekend gedaan....
2 weken later.. nog geen kenteken.. dus ik bellen...
Nou. ze konden het allemaal niet zo snel vinden en ze zouden mij terug bellen. Wat niet gebeurde.
Weer 2 weken later (1 maand dus...) Weer bellen... nee.. waneer ik hem opgestuurd had en hoe.. ik dus netjes datum en code van het aangetekende stuk noemen.. maar konden ze niet zien wanneer het kenteken binnengekomen was...
Je raad het al.. ze zouden me later op de dag bellen... NIET DUS.....
Nou.. heb ik gisteren maar weer eens gebeld.. 1 maand en 3 dagen later...
Tja.. weer het zelfde verhaal.. ze zouden me bellen...
En ra ra.. vandaag werd ik door een vriendelijke medewerker van de RDW gebeld.. en ze gaven toe dat mijn kenteken binnen gekomen was.. maaaaaar dat ze hem kwijt waren geraakt.
Hoe nu verder met die trekhaak die ik op het kenteken wil hebben???
Nou.. de oplossing volgens de RDW:
Ik moet bij de altijd medewerkende mensen van Land Rover Nederland een verklaring vragen wat zo'n 127 TD mag trekken. Deze verklaring moet ik samen met mijn restant van het kentekebewijs (ik had alleen deel 1 opgestuurd) weer naar de RDW sturen.. (Ga ik dus ook aangetekend doen) en dan zou alles voor elkaar moeten komen.... HOOP IK.
Mijn vraag: Heeft iemand een soort gelijke verklaring liggen van Land Rover wat een 127 TD van 1987 mag trekken??? Want ik neem aan dat LR Nederland weer vriendelijk moeilijk gaat lopen doen en dat het weer belachelijk veel geld gaat kosten.....
En wat hebben we hier van geleerd??
1- Verstuur kentekens altijd aangetekend
2- Bij de RDW werken ook mensen die fouten maken (en het toegeven) Ik had trouwens zeer vriendelijke keurmeesters (mag ook eens gezegd worden)
3- Dit gaat vast weer geld kosten.. (maar de eventuele rekening van LR Nederland gaat naar de RDW)
zo...dat moest ik ff kwijt.
Fijn weekend allemaal!!
Begin maart mijn 127 laten keuren.. krijg ik paar dagen later het kentekenbewijs.... staat de trekhaak en de andere trekgegevens er niet op vermeld...
Ik bellen naar RDW.. verteld die vriendelijke juffrouw dat ik een keuringsafspraak moet maken...
Dacht het niet he.. de trekhaak zat eronder bij de keuring. Dus toen ik mevrouw overtuigd had mocht ik het kenteken opsturen.
Dit heb ik gelukkig aangetekend gedaan....
2 weken later.. nog geen kenteken.. dus ik bellen...
Nou. ze konden het allemaal niet zo snel vinden en ze zouden mij terug bellen. Wat niet gebeurde.
Weer 2 weken later (1 maand dus...) Weer bellen... nee.. waneer ik hem opgestuurd had en hoe.. ik dus netjes datum en code van het aangetekende stuk noemen.. maar konden ze niet zien wanneer het kenteken binnengekomen was...
Je raad het al.. ze zouden me later op de dag bellen... NIET DUS.....
Nou.. heb ik gisteren maar weer eens gebeld.. 1 maand en 3 dagen later...
Tja.. weer het zelfde verhaal.. ze zouden me bellen...
En ra ra.. vandaag werd ik door een vriendelijke medewerker van de RDW gebeld.. en ze gaven toe dat mijn kenteken binnen gekomen was.. maaaaaar dat ze hem kwijt waren geraakt.
Hoe nu verder met die trekhaak die ik op het kenteken wil hebben???
Nou.. de oplossing volgens de RDW:
Ik moet bij de altijd medewerkende mensen van Land Rover Nederland een verklaring vragen wat zo'n 127 TD mag trekken. Deze verklaring moet ik samen met mijn restant van het kentekebewijs (ik had alleen deel 1 opgestuurd) weer naar de RDW sturen.. (Ga ik dus ook aangetekend doen) en dan zou alles voor elkaar moeten komen.... HOOP IK.
Mijn vraag: Heeft iemand een soort gelijke verklaring liggen van Land Rover wat een 127 TD van 1987 mag trekken??? Want ik neem aan dat LR Nederland weer vriendelijk moeilijk gaat lopen doen en dat het weer belachelijk veel geld gaat kosten.....
En wat hebben we hier van geleerd??
1- Verstuur kentekens altijd aangetekend
2- Bij de RDW werken ook mensen die fouten maken (en het toegeven) Ik had trouwens zeer vriendelijke keurmeesters (mag ook eens gezegd worden)
3- Dit gaat vast weer geld kosten.. (maar de eventuele rekening van LR Nederland gaat naar de RDW)
zo...dat moest ik ff kwijt.
Fijn weekend allemaal!!
Re: Foei toch RDW...
het zijn dombo's daar, je had je kenteken niet hoeven opsturen. ze kunnen gewoon een nieuwe sturen en je oude ongeldig verklaren. mag je dan zelf doorknippen. ik heb ook zo mijn slechte ervaring met rdw. gelukkig was er een zeer behulpzame medewerker bij keuringstation amsterdam die zich in zijn eer aangetast voelde en intern aan wat touwtjes getrokken heeft en je raad het al twee dagen later was mijn kenteken bewijs gevonden.
He Bart!!!
Het zit je niet echt mee he?
Ik heb ooit het omgekeerde meegemaakt, op mijn kenteken stond vermeld dat het een RR V8 was brandstofcode D van diesel!!
"helaas" was ik zo eerlijk om dit te laten veranderen, dit doen we dus nooooiiiiiit weer. Had ik nu een mooie Range Rover 6.2 V8 gehad!
Groeten Ron, (die hoopt op ooit nog zo'n fout)
Het zit je niet echt mee he?
Ik heb ooit het omgekeerde meegemaakt, op mijn kenteken stond vermeld dat het een RR V8 was brandstofcode D van diesel!!
"helaas" was ik zo eerlijk om dit te laten veranderen, dit doen we dus nooooiiiiiit weer. Had ik nu een mooie Range Rover 6.2 V8 gehad!
Groeten Ron, (die hoopt op ooit nog zo'n fout)
Wel de volgende meededeling met aangetekent als je moet op sturen doe het dan met ontvangs bewijs en maak een copy van het orgineel.
jo "general"
jo "general"
Het verhaal van het vermelden van trekgewichten en het zogenaamd zoekraken van een kentekenbewijs bij de RDW herken ik helemaal. Ik had het ook aangetekend verstuurd en de ontvangstbevestiging in de bus gehad..... Inboeken van poststukken gebeurt daar kennelijk niet. Dat ze je naar de importeur verwijzen is standaardgebrabbel van die hufters in Veendam. Je komt er helaas niet onderuit en moet weer geld afdragen bij de importeur om een verklaring te krijgen. Ik vrees dat het jouw kosten zijn.....
Na een uur bellen "vonden"ze ineens mijn kentekenbewijs.
Noud 88
Na een uur bellen "vonden"ze ineens mijn kentekenbewijs.
Noud 88
Ik heb ook nog een mooi verhaal:
Hebben jullie ooit wel eens een defender tdS gezien???
Of een TD5 met 4 cilinders???
Ik niet, maar hun wel en mijn kenteken dus ook!!!
grt Tijn, die het nog steeds om moet later zetten!!
Hebben jullie ooit wel eens een defender tdS gezien???
Of een TD5 met 4 cilinders???
Ik niet, maar hun wel en mijn kenteken dus ook!!!
grt Tijn, die het nog steeds om moet later zetten!!
Whaha ja gaat altijd lekker bij de rdw.
Raar he dat de wachtlijst altijd zolang is zoveel bruggen en 1 keurmeester die meer koffie drinkt en pauze neemt dan een ziekenhuis bij elkaar.
Maar daarin tegen hebben de keurmeesters ook wel een vage baan.
Personeel is in ieder geval om gek van te worden vorige week vrijdag nog gemerk. Sluit die muts gewoon me keuring af voordat ik iets kon inbrengen.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Raar he dat de wachtlijst altijd zolang is zoveel bruggen en 1 keurmeester die meer koffie drinkt en pauze neemt dan een ziekenhuis bij elkaar.
Maar daarin tegen hebben de keurmeesters ook wel een vage baan.
Personeel is in ieder geval om gek van te worden vorige week vrijdag nog gemerk. Sluit die muts gewoon me keuring af voordat ik iets kon inbrengen.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ola Bart,
Nog ff doorlachen:
Mijn trekgewicht laten zetten op deel 1 van mijn Xantia.
Kreeg het papiertje terug: 1500 kg.
Mijn collega met dezelfde wagen: 1200 kg.
Zijn vader met dezelfde wagen : 1300 kg.
RaRaRa :+????? Lang leve de RDW :+ :+ :+
Grtz,
Arie
Nog ff doorlachen:
Mijn trekgewicht laten zetten op deel 1 van mijn Xantia.
Kreeg het papiertje terug: 1500 kg.
Mijn collega met dezelfde wagen: 1200 kg.
Zijn vader met dezelfde wagen : 1300 kg.
RaRaRa :+????? Lang leve de RDW :+ :+ :+
Grtz,
Arie
Dat hoeft niets te zeggen hoor, Arie.
Tegenwoordig kan het aanhangergewicht per modeljaar, uitvoering en motortype verschillen. Dit is het gevolg van de Europese regelgeving.
Dennis B.
Tegenwoordig kan het aanhangergewicht per modeljaar, uitvoering en motortype verschillen. Dit is het gevolg van de Europese regelgeving.
Dennis B.